به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، ساخت مجموعه های تلویزیونی شبکه خانگی و محبوبیت آنها در بین مخاطبان در سال های اخیر مدیران رسانه ملی را به فکر پخش برخی از مجموعه های تلویزیونی این شبکه قرار داده است. موضوعی که شاید به دلیل وجود سازمان ساترا که جزو گروه رسانه ملی است، کار را برای مدیران این سازمان آسان می کند، اما باید توجه داشت که سریال های شبکه نمایش خانگی نکات قابل تاملی دارد که با آن همراه است. دستورالعمل تولید و پخش سریال های تلویزیونی متفاوت است و کار را برای مدیران سیما کمی سخت می کند.

• یکی یکی از موضوعات جذاب سریال های نمایش خانگی، تنوع و تنوع در ساخت سریال ها به ویژه داستان، ژانر و مضمون است. این روزها اگرچه سریال های خانگی بیشتر به داستان های جنایی و معمایی می پردازند، اما آنتن تلویزیونی که اکثر سریال های آن را تولید می کند با شکست مخاطب مواجه شده است. با پخش سریال های مختلف می تواند کمک کننده باشد.

• موضوع مهم حسابرسی است که کار را برای مدیران سیما سخت می کند. اگر سریال‌های نمایش خانگی بخواهند با ساختار سیما مقایسه شوند، قطعاً مورد بررسی قرار می‌گیرند، زیرا اگر دست تلویزیون برای تولید سریال‌هایی مانند شبکه نمایش خانگی باز بود. به نظر می رسد دلیلی برای متوسل شدن مدیران به پخش سریال های نمایش خانگی وجود ندارد.

با این حال محسن برمهانی; معاون سیما در گفت وگویی از «احتمال بسیار زیاد» پخش سریال های این شبکه داخلی از تلویزیون گفت: امکان پخش فیلم ها و سریال های شبکه داخلی از رسانه ملی بسیار زیاد است در حال مذاکره برای آماده سازی اجرایی هستند.

وی در توضیح نحوه پخش این سریال گفت: ما SDA را به عنوان یک رسانه ملی می بینیم و مواردی مانند نمایشگاه رستا که فصل سوم آن مدتی پیش به پایان رسید نشان می دهد که SDA یک شبکه تلویزیونی کم نیست بلکه یک شبکه تلویزیونی است. یک رسانه ملی که چتر آن بخش رسانه کشور را پوشش می دهد. تنوع پلتفرم ها و پلتفرم ها زیاد است و رسانه های کوچک از نظر تولید و عملکرد و همچنین پلتفرم های کاربران و فعالیت های آنها اهمیت دارد.

• البته او اذعان می کند: باید پذیرفت که سازمان صداوسیما رسانه ای است که در تمام نقاط کشور به راحتی قابل دسترسی است. باید استانداردهای متنوع و متعددی را رعایت کند که البته با استانداردهای برخی پلتفرم ها و پلتفرم های شبکه نمایش خانگی با مخاطب محدودتر متفاوت است. به همان دلایلی که ذکر کردم، مذاکره، هماهنگی و همگام سازی پخش با شبکه پلتفرم ها و شبکه های نمایش خانگی نیاز به زمان خاصی برای ارزیابی بیشتر دارد.

• این نکته را نیز باید در نظر گرفت که از انبوه پلتفرم های فعال که اکنون به بیش از 500 پلتفرم می رسد، تنها چند پلتفرم فعال در زمینه ساخت سریال، مذاکره و در نهایت پخش سریال های آنها بسیار مشکل است مدیران تولیدکنندگان

• تلویزیون از یک طرف باید بودجه و وقت خود را صرف سریال هایی کند که نوشته، پیش تولید و تولید می شود، یعنی بیش از 20 سریال. سریال هایی که در نهایت شکست می خورند چون کیفیت و داستان جذابی ندارند.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما