در هر سه سالی که معاون اول بود مورد منفور #کابینه ها بود. نه فقط نفرت در دل آنها، بلکه هر کاری که می توانستند برای خلاص شدن از شر او انجام دادند و در مقابل رئیس جمهور برای او وقت گذاشتند، و اگر حمایت اضافی وجود داشت قطعاً دوام نخواهد داشت.

بعد از مرحوم رئیسی مشخص شد که ایشان در جای مناسبی نشسته اند و آیا ایشان حضور دارند نه تنها دولت بلکه رئیس جمهور نیز توسط هواداران ویران شده است.

طبق اظهارات رئیس جمهور فقید، مخبر می توانست رفتار دیگری داشته باشد. او می‌توانست کاندیدای ریاست‌جمهوری شود و مانند معدود اعضای کابینه که عاشق ریاست‌جمهوری بودند، دولت را ترک کند، مانند معاون اجرایی رئیس‌جمهور که مرخصی گرفت و رفت. و در نهایت معلوم شد که فرقی نمی‌کند شما مسئول باشید یا نه. درست مثل زاکانی که خدمت مردم را رها کرد و به دنبال او رفت پزشکیان رئیس جمهور نشو وقتی به جامعه برگشت متوجه شد که جامعه چه باشد چه نباشد کار خود را انجام می دهد و اگر اصلا این کار را نکند ده ها میلیون تومان به جای هدر رفتن در بیت المال می ماند. حقوق او نفر دیگر قاضی زاده هاشمی بود که مانند زاکانی کاندیدای پوششی شد و در زمان تبلیغات انتخاباتی سرکار نرفته بود و او هم حقیقت را درک کرد. یکی آیا به طور کلی در دولت سیزدهم وزیران زیادی بودند یکی نه، انصافاً، اگر آنها نبودند، برای کشور مفیدتر بود.

مخبر اما ریاست جمهوری را نمی خواست. ماند تا شیراز کشور – و حکومت – از هم پاشید. اگر نامزد می شد از همه اصولگرایان محترمتر بود. حتی اگر رای هم نیاورد، قشر رای اصولگرایان را بهبود می بخشد و شاید نوبت به سعید جلیلی نرسد که بیش از هرکسی می دانست کاندیدای شکست خورده ای است که هرگز به ریاست جمهوری راه پیدا نمی کند.

مخبر ماند تا انتخابات درست برگزار شود و هواداران در صندوق رای دستکاری نکنند. همچنین دولت ها نباید مردم خود را در 50 روز حکومت درگیر حکومت کنند. پول زیادی خرج نکنید و خدای نکرده فسادی مثل دباش چای تکرار نشود.

ماند تا دولت ها جنایت نکنند و تعداد وزرای محکوم به زندان یا آزاد شده با وثیقه در دولت سیزدهم زیاد نشود. مانده بود تا امام صادقیان کابینه دیگر دسته گل به آب نزنند و…

اما آیا خبرچین می توانست در مقابل بسیاری از افراد بایستد؟ باید تمام تلاش خود را معطوف به انتخابات می کرد که نه تنها اصولگرایان بلکه اصلاح طلبان هم مدام از آن غر می زدند. باید کاری می کرد که وزیر کشور و زیردستان اشتباه نکنند و…

زاکانی می خواست پزشکیان اگر انتخاب نشود تا آخر نمی ماند و خراب می شود. قاضی زاده هاشمی در حالی انصراف داد که نمی دانست چقدر رای خواهد آورد. انتخابات وارد مرحله دوم شد و نتیجه آن خشم حامیان دولت را بیشتر کرد. شاید این نتیجه را زیر سر خبرچین دیدند. مدافعان جلیلی که در مناظره های گذشته، اخلاق و ادب را بلعیده بودند، بار دیگر شکست را تجربه کردند و دور جدیدی از فعالیت های تخریبی، دروغ و تهمت و… را آغاز کردند.

اما مخبر ماند تا پرونده دولت را ببندد. دوسه باری به مقامات دولتی دستور داد که بر دولت بعدی تعهدی تحمیل نکنند و با افراد قرارداد نبندند. اقدامات را برای دولت حذف، نصب یا خلاصه نکنید پزشکیان برخی از مردم گوش کردند، برخی دیگر نه. حتی با ده ها نفر قرارداد بستند (برخلاف دستور مخبر)، برایشان حقوق تعیین کردند و از جیب دولت بعدی غذا دادند.

ای کاش سازمان بازرسی کل کشور که به وزیر اقتصاد دولت جدید خبر وام غیرقانونی و عاشقانه رئیس بورس را داده بود به وزارتخانه ها و معاونت های رئیس جمهور می رفت و می دید آنجا چه خبر است.

چرا سازمان بازرسی این کار را می کند؟ کاش محمد مخبر بماند و برود وزارت صنعت، اقتصاد، راه، امور اجتماعی و نفت و هر سازمان و هر وزارتخانه ای که هزار منهول دارد و هر جا متخلف می دید دستش را دراز می کرد. پلیس و همانطور که او به یاد داشت، مجازات عاملان کاهش می یابد، معاون اول ریاست جمهوری به کسی داده می شود که این کار را انجام دهد. پزشکیان پیدا کن و تمام!

* فعال سیاسی اصولگرا

27.27.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما