اخبار روز

زائران نباید این وسایل را در چمدان خود بگذارند.


به گزارش مانیبان، در این دستورالعمل که به زائران ارسال شده، آمده است:

از قرار دادن پاوربانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، سیلندرهای کوچک گاز یا مواد قابل اشتعال در کیف بزرگ یا چمدانی که جداگانه تحویل داده می شود، خودداری کنید.

اثاثیه زائران به دقت توسط شرکت هواپیمایی بررسی و کنترل می شود، بنابراین کاروان مسؤولیت کنترل مستقیم بارگیری چمدان ها بر اساس استانداردهای مقرر و پرهیز از بارگیری چمدان های بدون برچسب، کیف های متفرقه و غیراستاندارد را بر عهده دارد. سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی هیچ گونه تعهدی در قبال انتقال بار و بسته های اضافی از کاروان ها و مسافران ندارند.

هر مسافر فقط مجاز به حمل یک کیف دستی کوچک در هواپیما است، بنابراین حمل وسایل اضافی حتی کیسه های پلاستیکی و مانند آن ممنوع است.

محمد معصومی نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان در این خصوص گفت: جلوگیری از اعلام مایعات، نوشیدنی ها و سایر اقلام در جامدان (توشه) یکی از قوانین فرودگاهی همه کشورهاست و تنها به جده و مدینه مربوط نمی شود. فرودگاه ها؛ زیرا امنیت پرواز را به خطر می اندازد.

وی افزود: این دستورالعمل های بین المللی همواره در عربستان اجرا شده و امسال نیز توجه زیادی به آن شده است، بنابراین رعایت آن برای زائران مهم و ضروری به نظر می رسد.

معصومی گفت: از زائران ایرانی تقاضا داریم در چمدان خود نوشیدنی، آب زمزم، مایعات و شامپو نریزند. بار زائران در دستگاه ایکس ری بازرسی می شود و از انتقال این اشیا به طور جدی جلوگیری می شود.

نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان گفت: در صورت وجود آب، مایعات و نوشیدنی زمزم در چمدان، بار باز می شود و اقلام اعلام شده خارج می شود که کارگران فرودگاه حتی در صورت حضور این کار را انجام می دهند. ناظر فرودگاه باعث آسیب رساندن به محموله و همچنین گرفتن زمان از زائران در کاروان می شود.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، پروازهای رفت و برگشت به حج از روز جمعه 10 تیر 1403 آغاز و در 24 تیرماه به پایان می رسد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا