اخبار روز

زائران از دوم تیرماه به ایران بازخواهند گشت

رئیس ستاد حج در مکه مکرمه اعلام کرد: آخرین گروه از حجاج ایرانی 31 خرداد وارد عربستان می شود و پروازهای بازگشت حجاج از عربستان به ایران از دوم تیرماه آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون 75 هزار و 967 زائر ایرانی وارد عربستان شده اند که حدود 10 هزار نفر در مدینه منوره و نزدیک به 66 هزار نفر در مکه هستند.

وی یادآور شد: تمامی زائرانی که از مدینه به مکه آورده شده بودند با قطار منتقل شدند.

رضایی گفت: آخرین حرکت حجاج ایرانی از مدینه به مکه در پنجم ذی الحجه (۲۳ خرداد) و آخرین پرواز ایران به مقصد فرودگاه جده برای جابجایی زائران ایرانی چهارم ذی الحجه (۲۲ خرداد) خواهد بود.

رئیس عملیات حج مکه مکرمه ادامه داد: روز چهاردهم ذی الحجه (اول تیرماه) انتقال زائران مدینه از مکه به مدینه برای زیارت مسجد پیامبر (ص) و اماکن مذهبی و تاریخی شهر آغاز می شود. پیامبر (ص) برای زیارت.

معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت درباره بازگشت زائران ایرانی به کشور گفت: جابجایی زائران ایرانی به کشور از 15 ذی الحجه (2 تیرماه) آغاز و از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده انجام می شود، بنابراین عزیمت تعدادی از زائران به ایران از طریق ترانسفر صورت می گیرد. این در ترانزیت از مکه به فرودگاه مدینه انجام می شود.

رضایی گفت: تاکنون 87 هزار و 643 روادید دریافت کرده ایم که از این تعداد 84 هزار و 984 روادید مربوط به ویزای زیارتی است.

وی درباره وضعیت اخیر «مشعر» در پذیرایی از زائران ایرانی در مناسک حج گفت: با نظارت و بازدید مکرر مسئولان ادارات مختلف، چادر و کولر و فرش و نورپردازی به طور کامل در مناسک نصب شده است. اراضی عرفات و همچنین امکانات بهداشتی در حال تحویل است و بازدید از محل در روزهای آینده برخی از نواقص را برطرف خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی مکه مکرمه با بیان اینکه شرایط برای اسکان زائران در منا در حال آماده شدن است، افزود: امسال تمایز خدمات زائران ایرانی در عرفات، منا و مشعرالحرام به وضوح نمایان خواهد شد. ده ها ظرف آب و یخ به مشیره منتقل می شود. زیرا پیش بینی می شود در روزهایی که زائران در این مکان ها هستند دمای هوا به 50 درجه برسد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا