اخبار روز

زائران اربعین بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: برای زائران اربعین حسینی در رامسه گذرنامه صادر نمی شود، باید از استان و شهرستان خود گذرنامه بگیرند و به مرزها بروند.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: تمامی اقدامات لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای هفت گانه کشور از سوی پلیس و مرزبانی انجام شده است.

وی افزود: امنیت از مرکز تا مرزهای هفت گانه و در کل مسیر مواصلاتی به طور کامل تضمین می شود.

فرمانده ارشد انتظامی کشور گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی آمادگی کامل برای کاهش تصادفات جاده ای و ایجاد سفر آرام برای زائران دارد.

ثبت روزانه 60000 درخواست گذرنامه برای اربعین حسینی

سردار رادان با اشاره به اینکه روزانه حدود 60 هزار درخواست برای صدور گذرنامه زائران از طریق بانک اطلاعاتی من پلیس ثبت می شد، گفت: پس از صدور گذرنامه به منازل متقاضیان ارسال می شود.

وی افزود: تهیه گذرنامه زیارتی خود را به روزهای گذشته موکول نکنند و از امروز تحویل بگیرند چرا که بدون گذرنامه معتبر نمی توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

سردار رادان با تشکر از همکاری کشور عراق با پلیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در روابط دیپلماتیک و بین المللی بررسی هایی انجام شد و امروز در بالاترین سطح همکاری با کشور عراق هستیم.

وی گفت: از نظر پلیسی، راهنمایی و رانندگی و سایر مسائل پلیسی مشکلی وجود ندارد و امنیت کامل زائران را تامین خواهیم کرد.

سردار رادان گفت: اتباع خارجی باید از کشور خود روادید دریافت کنند و برخی از آنها که در ایران زندگی می کنند طبق برنامه خادم در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه گذرنامه زائران باید از منبع ویزا صادر شود، گفت: گذرنامه به هیچ عنوان در مرزها صادر نمی شود و زائران باید از استان خود از قبل آن را تهیه و وارد مرزها شوند. .

فرمانده ارشد انتظامی کشور بر آمادگی صددرصدی پلیس برای ارائه خدمات شبانه روزی به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: تمامی فرماندهان، معاونان و افسران نیروی انتظامی و سایر نیروهای انتظامی و مرزبانی نهایت تلاش خود را به کار گیرند مشکلات زائران تا با خاطره ای خوب از این سفر معنوی لذت ببرند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا