سبک زندگی

ریش چه ویژگی های شخصیتی را در مردان نشان می دهد؟

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ و به گزارش زومیت، در حدود یک دهه اخیر ریش جایگاه برجسته ای در مد مردانه به خود اختصاص داده است. چیزی که در اواخر دهه 2000 در میان طرفداران سبک هیپستر به عنوان یک احیای موقت در نظر گرفته می شد، اکنون به ویژگی دائمی چانه تبدیل شده است.

صرف نظر از جذاب بودن یا نبودن ریش، مردان انگیزه های متفاوتی برای حفظ ریش خود دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد که داشتن ریش ممکن است با انگیزه های اجتماعی خاصی برای موقعیت مرتبط باشد و همچنین ممکن است نشان دهنده تعهد به مراقبت از خانواده باشد.

در انسان، موهای صورت یک ویژگی دوشکل جنسی است. یعنی در مردان بیشتر از زنان دیده می شود. خوب، آیا تا به حال به هدف از روییدن ریش روی گونه های ما فکر کرده اید؟

با توجه به اینکه انسان‌ها، مانند دیگر نخستی‌ها، موجودات اجتماعی هستند که در گروه‌هایی با اندازه‌های مختلف و با سازمان‌های اجتماعی چندلایه عمل می‌کنند، این استدلال که ریش ممکن است برای جذب زنان و همچنین موقعیت سیگنال در میان مردان مفید باشد، منطقی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، داشتن ریش می تواند به نشان دادن سن، برتری و موقعیت فرد در گروه کمک کند.

با پیروی از همین منطق، مردان به عنوان بخشی از استراتژی های تبلیغاتی خود، عمداً مقدار و شکل ریش خود را تغییر می دهند. با این حال، نگهداری از ریش هم زمان و هم هزینه دارد. بنابراین، چه عوامل روانشناختی باعث می شود که مردان تمایل به رشد و حفظ ریش خود داشته باشند؟ این سوالی است که محققان دانشگاه سیلسیا در لهستان و دانشگاه پادوآ در ایتالیا سعی کردند به آن پاسخ دهند.

محققان 414 مرد 18 تا 40 ساله را مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌کنندگان اطلاعاتی در مورد ریش‌های خود ارائه کردند و نظرسنجی‌هایی را با اندازه‌گیری چهار عامل تکمیل کردند: انگیزه‌های رشد ریش، انگیزه‌های اجتماعی اساسی، استرس نقش جنسیتی، و رقابت با مردان دیگر.

محققان دریافتند مردانی که موهای صورتشان بیشتر است، ارزش بیشتری برای حفظ روابط طولانی مدت قائل هستند و نسبت به مردانی که موهای صورت کمتری دارند، علاقه بیشتری به مراقبت از خانواده خود دارند.

به گفته محققان، یافته‌های گذشته نشان داده است که افراد اغلب تصور می‌کنند مردانی که ریش دارند مهارت‌های فرزندپروری بیشتری دارند. بنابراین، داشتن موهای بیشتر صورت ممکن است توسط مردان استفاده شود تا به دیگران نشان دهند که روی روابط عاشقانه و خانواده با ثبات متمرکز هستند.

جالب اینجاست که مردانی که گزارش دادند رقابتی تر بودند موهای صورتشان بیشتر بود نبود. در همین حال، مردانی که ریش بیشتری داشتند، استرس نقش جنسیتی بالاتری داشتند، بنابراین، می‌توان ادعا کرد که گذاشتن ریش تلاشی برای جبران سایر زمینه‌های مرتبط با مردانگی نیست.

نویسندگان نتیجه گیری می کنند: ترکیبی از وابستگی و انگیزه های رقابتی مرتبط با رشد موهای صورت نشان می دهد که مردانی که تمایل به رشد ریش دارند می خواهند خود را به عنوان دوستان و شریک ارزشمند و قابل اعتماد نشان دهند.

ذکر این نکته ضروری است که مطالعه حاضر دارای محدودیت هایی است. به گفته نویسندگان، روش برداشتن موهای صورت نیز ممکن است مهم باشد. از سوی دیگر، این مطالعه بر اندازه‌گیری‌های خود گزارش‌دهی شرکت‌کنندگان تکیه داشت. بنابراین، شرکت کنندگان ممکن است باورهای آگاهانه خود را به جای انگیزه های واقعی خود بیان کرده باشند.

اگرچه مطالعه جدید بر روی جمعیت محدودی انجام شده است و دلیل رشد ریش ممکن است بسته به نقاط مختلف جهان متفاوت باشد، اما این اولین مطالعه ای است که انگیزه رشد ریش در مردان را بررسی می کند و اطلاعات جدیدی در مورد علت رشد ریش ارائه می دهد. ریش. در دنیای امروز مد است

این مطالعه در مجله Archives of Sexual Behavior منتشر شد.

22272227

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا