اخبار روز

ریسکی بزرگ به قیمت جان/ اولین کارگردان جواد عزتی چگونه است؟

چیزی را گزارش کنید مگتو، فیلم‌های «تمساح خونین»، «بی‌تن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی قهرمان» بسته اکران نوروزی 1403 را تشکیل می‌دهند. در قالب مقدمه و همزمان با آغاز اکران نوروزی در گزارش «فجر منهای یک در نوروز، اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید!؟» به بررسی چیدمان و ترکیب بسته اکران نوروزی پرداختیم. و معرفی مختصری از کارخانه ها.

در قالب سلسله گزارشی با عنوان «پیشنهاد نوروزی»مهرهمانطور که پیش از این فیلم های نوروز، آپاراتچی، آسمان غرب، پرویزخان و بی تن باش را به مخاطبان سینما معرفی می کنیم.

گفت مهر «تمساح خونی» حاصل اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی است، اثری که نه تنها جواد عزتی به عنوان بازیگر اصلی حضور دارد، بلکه این بازیگر سرشناس در اولین تجربه کارگردانی خود توانست سیمرغ بلورین بهترین را از آن خود کند. کارگردان نگاه نو (نخستین فیلم) . از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر 1402.

«تمساح خونین» پرمخاطب ترین فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با فوق العاده ترین و بیشترین موفقیت مخاطبان، امروز با 1403 فروش نوروزی رکورددار است و در جذب مخاطب به فیلم های نوروزی با اختلاف بسیار پیشتاز محسوب می شود. این اثر رکوردهای مختلفی از جمله رکورد فروش روز اول، روز دوم، روز افتتاحیه، هفته اول سینمای ایران و رکورد پرمخاطب ترین و پرفروش ترین فیلم روز اول نوروز تاریخ ایران را به ثبت رسانده است. سینما و بیش از 65 میلیارد تومان فروش داشته است.

«کروکودیل خونی» یک کمدی اکشن شبیه به برخی از فیلم‌های جکی چان است. ستاره با عباس جمشیدی فر و جواد عزتی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، سعید آقاخانی، جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر بازیگران این فیلم می توان به بهراد خرازی، مرتضی تقی زاده، یدالله شادمانی، محمد صبری، حامد نظامی اصل، فرهاد شعاع، ابوذر چهل امیرانی، بهراد صلاح ورزی، حاتم تهاموی و محمود موسوی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «من یک تمساح هستم، یک تمساح لعنتی!» زخمی که تمام زندگی اش به سادگی از دست رفته و چیزی برای از دست دادن ندارد… و همچنان می خواهد ریسک های بزرگی بکند!

به گفته جواد عزتی کارگردان این فیلم، «تمساح خونین» اصطلاحی است برای افرادی که با جیب خالی دست به ریسک های بزرگ می زنند. داستان این فیلم درباره دو دوست به نام‌های هومان و پیمان است که با مشکلات مالی بزرگی روبرو هستند و از سر ناچاری به قمار روی می‌آورند و آن‌ها را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

فیلم تمساح خونین به تهیه کنندگی کامران حجازی و نویسندگی پدرام افشار ساخته شده است.

دیگر بازیگران فیلم مدیر پروژه و مدیر تولید: پیمان حجازی، تدوین: عماد خدابخش، آهنگساز: مسعود سخا دوست، صداگذاری و آهنگسازی: سید علیرضا علویان، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح صحنه و لباس: آرتا ماهان، صدابردار : امیر عاشیق حسینی، طراح گریم: عظیم فراین، طراح جلوه های ویژه: امین پهلوان زاده، برنامه ریز: محمدرضا کشمیری، دستیار اول کارگردان: پانته آ حسینی، معاون تولید: حسن صفری، تصحیح رنگ و نور: استودیو روشنا، دوربین اول دستیار، هومان خلیلی، دستیار تولید، سعید رضا صاحبی، مدیر تدارکات: سعید جعفری فر، طراح بدلکاری، امیر بدری، منشی صحنه، سعیده دلیریان الناز کوتی، تصویربردار پشت صحنه: شیمانی رئیسی، عکاس: مجید طالبی، ریحانه ری زنگنه، کارگردان: زهرا دمزآبادی.

۲۲۰۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا