اخبار روز

ریزش 5 هزار تومانی قیمت دلار


به گزارش مانیبان، روز یکشنبه هفته جاری بالگرد حامل سید آیت الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش از جمله وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و پنج نفر دیگر دچار سانحه شد. از این حادثه نرخ ارز که پیش از این به 57 هزار تومان کاهش یافته بود، با افزایش مواجه شد و حتی در زمان تعطیلی بازار ارز در کانال های تلگرامی به 62 هزار تومان هم رسید، اما در آخرین روز هیجان بازار ارز. کاهش یافت و بازار دوباره سقوط کرد. او آن را گرفت و بار دیگر به کانال 50 هزار تومانی بازگشت و بین 57 تا 58 هزار تومان نقل قول شد و حدود 5 هزار تومان ارزان شد.

مشاهدات میدانی امروز (سه شنبه 1 خرداد 1403) بازار غیررسمی ارز حکایت از قرار گرفتن دلار در محدوده 58 هزار تومانی دارد. بنابراین فروشندگان غیررسمی در میدان فردوسی دلار را 58 هزار تومان می خرند و تا 58 میلیون و 800 هزار تومان می فروشند.

قیمت یورو نیز 64 هزار تومان تعیین شد و معامله گران بازار این ارز را 64 هزار تومان خریداری و 64 هزار و 500 تومان می فروشند.

مقام معظم رهبری روز گذشته در واکنش به سانحه بالگردی که رئیس جمهور در آن سفر کرده بود، تاکید کردند که مردم ایران نگران نباشند، هیچ خللی در کار کشور ایجاد نمی شود. مسئولان کار خود را با جدیت انجام می دهند.

در ادامه مقامات دولتی بر ادامه روند عادی امور کشور تاکید کردند. به گفته سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم، در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت که دیروز برگزار شد، مشکلی در تامین کالاهای اساسی، انرژی و سوخت، خدمات پولی و مالی و پرداخت‌های مالی وجود ندارد. ، بودجه خزانه کلیه حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران و یارانه نقدی پرداخت شده است.

من باید بگویم؛ در مرکز مبادلات ایران هم اکنون اسکناس دلار بدون تفاوت نسبت به روز گذشته ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان رد و بدل می شود و قیمت دلار حواله ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان است. همچنین اسکناس یورو با کاهش اندکی نسبت به روز گذشته ۴۸ هزار و ۶۶۴ تومان رد و بدل می شود و نرخ حواله یورو به ۴۵ هزار و ۴۳۸ تومان رسید.

اسکناس درهم بدون تفاوت نسبت به روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان ارزش گذاری شد.

منبع: ایسنا


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا