اخبار روز سینما

ریزش آوار در جریان تصویربرداری سریال سلمان فارسی در شاهرود; 2 نفر کشته شدند

بخشدار بسطام گفت: بر اثر ریزش آوار در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود دو نفر جان باختند و چهار نفر مجروح شدند.

پی ام آپلود بر اثر ریزش آوار در محل فیلمبرداری سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود چهار نفر مجروح شدند.

حسن گرزین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه ساعت 14 و 45 دقیقه در روستای خیج شاهرود و محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی رخ داد.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از این حادثه اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در محل حاضر شدند و مصدومان با بالگرد اورژانس شاهرود به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند.

گرزین با اشاره به اینکه این حادثه به دلیل ریزش پل بوده است، گفت: مصدومان از بازیگران و بدلکاران سریال هستند.

بخشدار بسطام با بیان اینکه داوود میرباقری کارگردان این سریال در محل حادثه حضور یافت افزود: آواربرداری از محل حادثه ادامه دارد.

اسامی متوفیان «سیدعلی نعیمی» اهل شاهرود و «حمید ظهیری» اهل تهران است.

مجروحان این حادثه علی عجم 40 ساله اهل شاهرود، محمدعلی گرگانی 30 ساله و علیرضا یوسف زاده 45 ساله هستند.

سریال سلمان فارسی محصول مرکز سما فیلم سازمان صدا و سیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است. فیلمبرداری فصل ایران ساسانی در شهرک سینمایی ایران (غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

این مجموعه در سه فصل از ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر آسام به زندگی و زمانه ایرانیان صحابی پیامبر اسلام می پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل «بیزانس»، حدود پنج ماه از شروع فیلمبرداری فصل «ایران ساسانی» می گذرد.

تاکنون بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، سیوم برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی از ارمنستان یونان، مراکش و تونس و حدود 1500 بازیگر تئاتر و محلی برای این سریال جلوی دوربین رفتند. سریال سلمان فارسی از سال 1405 در 60 قسمت پخش می شود.

تصویربرداری سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری ادامه دارد. ساخت این سریال که به زندگی و زمانه دوست ایرانی پیامبر اسلام (ص) می پردازد از نیمه تابستان امسال به بخش «ایران باستان» رسید. ساخت این سریال به سفارش سیما فیلم و تهیه کنندگی زلال فیلم بوده است.

میر باقری اصالتا اهل شاهرود در شرق استان سمنان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا