اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

رگبار و رعد و برق در راه مازندران! افزایش دما تا اواخر هفته

 معاون هواشناسی مازندران گفت: از امروز آسمان استان آفتابی است و هوای گرم را تجربه می‌کنیم اما از در روزهای آینده رگبار در راه مازندران است.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با تسنیم،  با بیان اینکه فردا سه شنبه 29 خرداد، شاهد افزایش دما در استان هستیم اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی و غربی استان رگبار و رعدوبرق و وزش باد داریم.

وی افزود: از چهارشنبه تا شنبه نیز آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی مازندران اظهار کرد: صدور هشدار سطح زرد در استان را داریم و تا 31 خرداد با رگبار متناوب باران و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ، هوا پیش بینی می‌شود.

وی با پیش بینی وضع هوای استان مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، تا سه شنبه هوا استان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش بینی کرد و اعلام کرد: از چهار‌شنبه  تا شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای هوای صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی استان با رگبار و رعدوبرق پراکنده روبرو هستیم.

این مسئول ادامه داد: در دامنه‌ها و ارتفاعات هم نیمه ابری بوده در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، بویژه در ارتفاعات مرکزی و غربی استان همراه با رگبار متناوب باران، رعدوبرق و وزش بادگاهی  نسبتا ًشدید پیش بینی می‌شود.

اسدی گفت:  در اثر عبور جریانات آبگرفتگی، احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، ریزش سنگ و پر آب شدن رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

وی از مردم و مسافران خواست در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع استان توقف و اسکان نکنند.

معاون هواشناسی مازندران به دامداران نیز توصیه کرد از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.اسدی از کوهنوردان خواست از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا