اخبار روز

رکورد 30 ساله دمای هوا در این مناطق کشور شکسته شد

به گزارش بازتاب آنلاین، مرکز مدیریت بحران کشوری سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا در تیر امسال 1.3 درجه گرمتر از میانگین 30 ساله بود. هفته گذشته میانگین دمای هوای ایران یک درجه گرمتر از میانگین بلندمدت بود.

تسنیم در خبری نوشت: رکورد 30 ساله دمای هوا در جنوب شرق شکسته شد و 178 ایستگاه هواشناسی دمای بالای 40 درجه را ثبت کردند.

میانگین دمای هوا در گرم ترین کشور اروپایی به 30 درجه نمی رسد، اما تابستان گذشته 61 هزار نفر در قاره سبز در اثر گرما جان خود را از دست دادند.

برای جلوگیری از سرطان پوست در این روزهای گرم چه کنیم؟

با افزایش دما و نزدیک شدن به موج تابستان، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. از آنجایی که سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها در سراسر جهان است، می توانید با استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب از خود در برابر احتمال ابتلا به این نوع سرطان محافظت کنید.

در روزهای گرم تابستان، مراقبت از پوست بسیار مهم است زیرا اشعه ماوراء بنفش بسیار زیاد است و پوست حساس تر از قبل است. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا و پوشش کافی هنگام بیرون رفتن برای کودکان بسیار مهم است. علاوه بر موارد ذکر شده، محافظت از سر و گردن با کلاه و عینک آفتابی نیز توصیه می شود.

بزرگسالان به مراقبت پوستی مشابه کودکان نیاز دارند. استفاده از ضد آفتاب علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب بیشتر و پوشیدن لباس هایی با محافظت کافی در برابر آفتاب، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. بر اساس گزارش های جدید، میزان سرطان پوست در کشورهای توسعه یافته به دلیل افزایش آگاهی مردم از خطرات اشعه ماوراء بنفش و استفاده گسترده از ضد آفتاب و محافظت از پوست در برابر نور خورشید کاهش یافته است. مراقبت از پوست در روزهای گرم تابستان بسیار مهم است. با توجه به افزایش آگاهی، می توان با استفاده از کرم ضد آفتاب و محافظت از پوست در برابر نور خورشید از سرطان پوست پیشگیری کرد.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا