به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، صنعت انیمه ژاپن در سال 2023 رکورد 22 میلیارد دلار (3.3 تریلیون ین) را به ثبت رساند که بالاترین میزان در تاریخ بود و نسبت به سال 2022 14 درصد افزایش داشت.
به گزارش عصر ایران، انجمن انیمیشن ژاپن (آجا) اعلام کرده است که صنعت انیمه این کشور در سال 2023 به رکورد 22 میلیارد دلار می رسد که بالاترین رقم تاریخ است و نسبت به سال 2022 رشد 14 درصدی داشته است.
این گروه که از سال 2009 گزارش های سالانه صنعت انیمیشن را منتشر می کند، نتایج آخرین نظرسنجی خود را در بازار بین المللی فیلم توکیو اعلام کرد.
یافته های انجمن انیمیشن ژاپن نشان داد که درآمد حاصل از انیمه های خارج از کشور در سال 2023 از درآمد داخلی پیشی خواهد گرفت. به طوری که 51.5 درصد از درآمدها معادل 11.25 میلیارد دلار (1.72 تریلیون ین) از خارج و 49.5 درصد یا 10.6 میلیارد دلار (1.62 تریلیون ین) از داخل بوده است. این دومین بار است که درآمد انیمه های خارج از کشور از درآمد داخلی پیشی می گیرد و اولین بار در سال 2020 بود.
با توجه به افزایش محبوبیت انیمه در خارج از کشور و کاهش جمعیت ژاپن، انتظار می رود این روند ادامه یابد.
به گزارش اسکرین، سال گذشته فیلم های انیمه در گیشه ژاپن تسلط یافتند و عناوینی مانند «The First Slam Dunk» (محصول Toei) و «Detective Conan: Black Iron Submarine» (محصول Toho) به ترتیب 104 میلیون دلار فروش کردند. . 15.87 میلیارد ین) و 91.1 میلیون دلار (13.88 میلیارد ین) فروش داشت.
انیمه یکی یکی از عناصر کلیدی، هدف دولت ژاپن برای تولید سالانه 20 تریلیون ین (130 میلیارد دلار) از طریق بازار محتوا تا سال 2033 است. محتوای این کشور در سال 2022 حدود 4.7 تریلیون ین (31 میلیارد دلار) درآمد داشته است. انیمیشن ژاپن انجمن پیش بینی می کند که انیمه باید 6.4 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) از این هدف را در سال 2033 به خود اختصاص دهد که تقریباً دو برابر رکورد سال 2023 است.
میچیهیکو اومزاوا، رئیس انیمیشن Shin-E اظهار داشت که افزایش تعداد عناوین انیمه برای رسیدن به این هدف در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی انسانی امکان پذیر نیست.
وی پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بر گسترش فروش خارجی و افزایش قیمت هر عنوان تمرکز کنند.
وی افزود: هزینه تولید انیمه نیز به دلیل افزایش دستمزد انیماتورها و سایر کارکنان در حال افزایش است.
کوتارو یوشیکاوا، مدیرعامل و معاون ارشد TMS Entertainment، همچنین افزود که ظرفیت گسترش به بازارهای جدید مانند هند، خاورمیانه و آفریقا وجود دارد.
Umezawa و Yoshikawa هر دو خاطرنشان کردند که استودیوهای آنها در حال کار با هوش مصنوعی مولد به صورت آزمایشی هستند، اما استفاده عملی در انیمیشن هنوز چند سال باقی مانده است.
۲۴۴۲۴۵