اخبار روز

رکوردشکنی تویوتا لندکروز؛ ۱۲ ساعت رانندگی در زیر آب!/ جزئیات + عکس

جهت ثبت این رکورد، ۳۰ غواص تجاری به نوبت در فرمان لندکروزر قرار گرفتند. این ماموریت در بندری انجام شده که معمولاً به عنوان محل اقامت کوسه‌ها و کروکودیل‌ها شناخته می‌شود، بنابراین بزرگترین چالش‌ها و خطرات در این مسیر گل و لای فرداشت.

تیم استرالیایی با نام مستعار Mudcrab توانسته است رکوردهای جدیدی را در زمینه رانندگی زیر آب برای طولانی ترین و عمیق ترین مسیر به ثبت برساند. این تیم از یک تویوتا لندکروزر اصلاح شده از سال ۱۹۷۸ استفاده کرده است.

به گزارش اسب بخار، در هفته گذشته، تیمی که شامل مهندسان، غواصان تجاری و علاقه‌مندان به خودرو بود، با استفاده از یک لندکروزر کلاسیک، مسیری به طول ۴.۳ مایل را زیر آب در بندر شهر داروین در استرالیا راندند و به عمق حداکثر ۹۸ فوت دست یافتند.

برای انجام این ماموریت، نیازمندی‌های بیش از یک اسنورکل را لندکروزر مورد استفاده خود قرار داد.

لندکروز با یک موتور الکتریکی و تایرهایی پر از 330 پوند آب شروع به کار کرد.

سفر زیر آب در نهایت 12 ساعت طول کشید

رکوردشکنی تویوتا لندکروز؛ ۱۲ ساعت رانندگی در زیر آب!/ جزئیات + عکس

طبق گزارش ها، این تیم قبل از ثبت رکورد فقط یک آزمایش رانندگی در آب نمک برنامه ریزی کرده بود. این مسیر لندکروزر Mudkerb و رانندگان آن را از بندر ماندورا به داروین رساند.

این کار در سال 1983 توسط گروه دیگری از داروین با استفاده از لندکروزر متفاوت انجام شد. آنها نتوانستند به بندرگاه برسند و به یک رخنمون صخره ای در عمق 1.8 مایلی برخورد کردند، اما رکوردهایی را برای مسافت و عمق در زیر آب ثبت کردند.

متی میچل، رهبر تیم غواصی Mudcrab در مصاحبه ای با ABC News استرالیا گفت که عملیات داروین به یک “افسانه شهری” تبدیل شده است و الهام بخش گروه برای ثبت رکوردهای جدید است.

برای این ماموریت، 30 غواص حرفه ای به نوبت فرمان لندکروزر را به عهده گرفتند. در حالی که بندر محل زندگی کوسه ها و کروکودیل ها است، گل و لای بزرگترین چالش بود.

لندکروز چندین بار گیر کرد و مجبور شد با شناورهای بادی از گل و لای بیرون کشیده شود.

ماجرای رانندگی در زیر آب در نهایت ۱۲ ساعت به طول انجامید، که حدود پنج ساعت بیشتر از برنامه ریزی اولیه بود. خروج تیم Mudcrab از آب های عمیق، تقریباً در ساعت ۹:۰۰ شب اتفاق افتاد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا