اخبار روز

بورس تهران، رکورد جدیدی را به ثبت رساند!/ جزئیات روند افزایشی بورس!

شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز متوالی افزایش یافت و به نیمه کانال 2.1 میلیونی دست یافت.

به گزارش پی ام آپ، در روز سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه 1402، شاخص کل بورس تهران با افزایش به سطح 2 میلیون و 150 هزار و 984 واحد رسید و نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد؛ این شاخص به مقدار 14 هزار و 839 واحد رشد داشت.

همچنین شاخص کل هم وزن بورس با افزایش 5 هزار و 578 واحدی در رقم 726 هزار و 462 واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 205 واحدی به رقم 26 هزار و 777 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 1,062 واحدی به سطح 130 هزار و 517 واحد رسید.

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای سبز رنگ بورس شامل جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری، بیشترین تأثیر روی رشد شاخص کل بورس داشتند. به عبارت دیگر، با افزایش ارزش این نمادها، شاخص کل بورس نیز به بالاترین سطح خود افزایش یافت.

در مقابل، نمادهای قرمزی همچون تاپیکو، شپدیس و غبشهر، تأثیر منفی بر رشد شاخص کل بورس داشتند. به عبارت دیگر، کاهش ارزش این نمادها، به کاهش شاخص کل بورس منجر شد.

در بازار فرابورس نیز، نمادهای آریا، شاوان و خاور بیشترین تأثیر افزایشی روی شاخص کل فرابورس داشتند. به عبارت دیگر، با افزایش ارزش این نمادها، شاخص کل فرابورس نیز به بالاترین سطح خود افزایش یافت.

در مقابل، نمادهای انتخاب، فجهان و شگویا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. به عبارت دیگر، کاهش ارزش این نمادها، به کاهش شاخص کل فرابورس منجر شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا