اخبار خودرو

رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد

رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد

نتایج اولیه عملکرد سدان IM L6 چینی در تست گوزن در ماه گذشته منتشر شد. L6 در این تست توانست رکورد 71 کیلومتر بر ساعت را در تست گوزن بدون راننده به ثبت برساند. اما از آنجایی که شرط لازم برای گذراندن این تست تجاوز از سرعت 72 کیلومتر بر ساعت بود، سدان چینی نتوانست آن را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اکنون در فاصله کمی دورتر، شرکت IM اعلام کرد که L6 موفق به شکستن رکورد آزمایش گوزن 21 ساله شده است. این شرکت وارد جزئیات نشد اما با انتشار پوستری از رکوردی استثنایی خبر داد. در این پوستر، IM ادعا می کند که سدان L6 در 22 آوریل به سرعت بیش از 85 کیلومتر در ساعت رسیده است. اطلاعات دقیق تری از عملکرد این خودرو در تست گوزن ها در روزهای آینده و همزمان با عرضه رسمی منتشر خواهد شد.

این رکورد توسط سیتروئن زانتیا اکتیوا به ثبت رسیده است

اگر ادعای چینی ها صحت داشته باشد، باید گفت که IM L6 سریع ترین خودروی جهان در تست آهو محسوب می شود. همانطور که می دانید بهترین رکورد ثبت شده در این تست معروف متعلق به سیتروئن زانتیا اکتیوا است. این نسخه شش سیلندر از خودروی محبوب فرانسوی در سال 1999 قادر به شکستن رکورد 85 کیلومتر در ساعت بود. از آن تاریخ تاکنون، رکورد زانتیا اکتیوا دست نخورده باقی مانده است و هیچ یک از خودروهای اسپورت و سوپراسپرت ها موفق به ثبت رکورد بهتری نشده اند. البته لازم به ذکر است که تستی که زانتیا اکتیوا در آن رکورد خود را به ثبت رساند با تست هایی که بعدا برگزار شد متفاوت است.

شاسی و سیستم تعلیق پیشرفته IM L6 سدان

ثبت رکوردهای بالا در آزمایش گوزن نیازمند مدیریت استثنایی است. سدان IM L6 به لطف شاسی مارمولک دیجیتال و سیستم مدیریت حرکت بدن در جهات مختلف هندلینگ بسیار خوبی دارد. شرکت IM می گوید که سرعت پاسخگویی سیستم به کار رفته در این خودرو 30 درصد سریعتر از سیستم های ESP رایج است و در صورت لزوم در 0.3 ثانیه وارد مدار می شود.

رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد
رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد

اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتری شویم باید بگوییم که IM L6 مجهز به محور عقب قابل هدایت است و سیستم های کمکی آن در دو مرحله در پایداری خودرو دخالت می کنند. علاوه بر این، این سدان برقی از سیستم مدیریت گشتاور نیز بهره می برد. این سیستم با جلوگیری از ارسال گشتاور بیش از حد از بازی بیش از حد محوری جلوگیری می کند.

فرمان چهار چرخ و سیستم تعلیق پیشرفته IM L6

IM ادعا می کند که L6 تنها مدل در کلاس خود است که دارای سیستم فرمان هوشمند چهار چرخ است. این استارت آپ چینی ثبات و هندلینگ L6 را به لطف سیستم فوق استثنایی ارزیابی می کند و تاکید می کند که در شرایط بحرانی، این سیستم به شکلی باورنکردنی به راننده کمک می کند.

از دیگر ویژگی های قابل توجه شاسی هوشمند IM L6 می توان به سیستم الکترونیکی کنترل لرزش اتاق اشاره کرد. بر اساس داده های دریافتی از سطح مسیر حرکت، این سیستم هر 10 میلی ثانیه یکبار واکنش مناسب نشان می دهد و ارتعاشات موجود را خنثی می کند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که L6 از سیستم تعلیق دو جناغی آلومینیومی در محور جلو و سیستم تعلیق 5 لینکی در محور عقب بهره می برد. این خودرو برای اطمینان از چسبندگی بر روی تایرهای با کارایی بالا نصب شده است.

قیمت IM L6

فروش سدان IM L6 از ماه گذشته آغاز شد. این خودرو در سه نسخه موجود است. مدل پایه L6 230 هزار یوان قیمت دارد. این رقم به نرخ روز تقریباً معادل 1.9 میلیارد تومان است. مدل پرچمدار 330000 یوان قیمت دارد که تقریبا معادل 2.8 میلیارد تومان است.

نمای کلی مشخصات IM L6

این خودرو با یک موتور و دو موتور به فروش می رسد. مدل تک موتوره 289 اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب دارد. از طرفی مدل دو موتوره 779 اسب بخار قدرت دارد و هر چهار چرخ قدرت دریافت می کنند.

رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد
رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا پس از 25 سال توسط یک خودروی چینی شکسته شد

مدل پرچمدار IM L6 نیروی خود را از یک باتری 130 کیلووات ساعتی با ظرفیت بسیار بالا دریافت می کند. این باتری از نوع نیمه جامد بوده و با آن می توانید تا 1000 کیلومتر مسافت طی کنید. البته این رقم بر اساس استاندارد CLTC چین محاسبه می شود و به احتمال بسیار زیاد در رانندگی روزانه و در شرایط واقعی شاهد رکوردهای کمتری خواهیم بود.

طبق آمار، استقبال از سدان IM L6 بسیار خوب بوده و در 23 ساعت بیش از 10 هزار نفر آن را پیش خرید کرده اند. جزئیات بیشتر این سدان جذاب و ظریف در روزهای آینده منتشر خواهد شد. انتظار می رود روند تحویل این خودرو به مشتریان از اواخر ماه جاری آغاز شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا