اخبار روز سینما

رکوردشکنی سریال جانشینی در دریافت جوایز امی ۲۰۲۳!/ لیست نامزدهای جایزه امی

سریال جانشینی با بیش از ۲۷ نامزدی در بخش‌های مختلف جایزه امی، رکوردشکنی کرد.

 

دیروز نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۳ معرفی شدند. این جوایز بهترین برنامه‌های تلویزیون آمریکا در سال جاری را شامل می‌شوند. سریال «جانشینی» با کسب ۲۷ نامزدی، به رکورد گذاشتن تعداد نامزدهای دریافتی توسط بازیگران مرد نقش اول در تاریخ جوایز امی رسید. این خبر به نقل از ورایتی توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است.

در برنامه اعلام نامزدهای جوایز امی، درام «جانشینی» از شبکه اچ‌بی‌او با کسب ۲۷ نامزدی، به صدرنشینی نامزدهای دریافتی توسط بازیگران مرد نقش اول در تاریخ جوایز امی رسید. پس از آن، «آخرین بازماندگان ما» با ۲۴ نامزدی و «نیلوفر سفید» با ۲۳ نامزدی نیز از تولیدات شبکه اچ‌بی‌او بودند. سپس، «تد لاسو» از شبکه اپل تی‌وی با ۲۱ نامزدی، به بزرگ‌ترین کمدی سال تبدیل شد.

همچنین، شبکه نتفلیکس با تولیداتی همچون «خصومت»، «دامر» و «چهارشنبه»، پس از شبکه اچ‌بی‌او، دیگر تولیدکننده موفق سال بود و تعداد نامزدهای دریافتی آن به صورت ۲ رقمی بود.

در بخش بهترین سریال درام «اندور»، «بهتر است با سال تماس بگیرید»، «تاج»، «خاندان اژدها»، «آخرین بازماندگان ما»، «جانشینی»، «نیلوفر سفید» و «جلیقه زردها» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین سریال کمدی نیز «ابتدایی ابت»، «بری»، «خرس»، «وظیفه داوری »، «خانم میزل شگفت‌انگیز»، «تنها قتل‌های ساختمان»، «تد لاسو» و «چهارشنبه» نامزد شده‌اند.

برایان کاکس، کایران کالکین و جرمی استرانگ برای «جانشینی»، جف بریجز برای «پیرمرد»، باب اودنکرک برای «بهتر است سال را صدا بزنیم»، پدرو پاسکال برای «آخرین ما» نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال درام و در بازیگر نقش اول سریال درام، شارون هورگان برای «خواهران بد»، ملانی لینسکی برای «جلیقه زرد»، الیزابت ماس ​​برای «داستان ندیمه»، بلا رمزی برای «آخرین ما»، کری راسل برای «دیپلمات» و سارا اسنوک برای “جانشینی” رقابت می کند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول در سریال‌های کمدی، بیل هیدر برای «بری»، جیسون سیگل برای «روان‌درمانی»، مارتین شورت برای «تنها قتل‌های ساختمان»، جیسون سودیکیس برای «تد لاسو» و جرمی آلن وایت برای «خرس» به رقابت می‌پردازند. این خبر به نقل از منابع مختلفی از جمله ورایتی منتشر شده است.

در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول در سریال‌های کمدی، کریستینا اپلگیت برای «من مرده»، ریچل برازناهان برای «خانم میزل شگفت‌انگیز»، کوئینتا برانسون برای «ابتدایی ابت»، ناتاشا لیون برای «پوکر فیس» و جنا اورتگا برای «چهارشنبه» به رقابت می‌پردازند.

در میان نامزدهای مرد نقش مکمل سریال درام، نام بازیگران سریال «جانشینی» نقش اصلی را به خود اختصاص داده است که از آن جمله می توان به نیکلاس بران، متیو مکفادین، آلن راک و الکساندر اسکارسگارد اشاره کرد. از سوی دیگر در میان بازیگران نقش مکمل زن سریال درام، بیشترین نامزدی به بازیگران «لوتو بلانکو» رسیده است که جنیفر کولیج، مگان فیهی، سابرینا ایمپاچاتوره، ابری پلازا و سیمونا تاباسکو از آن جمله اند. از دیگر رقبای این بخش می‌توان به ناری سیهورن برای «Better Call the Year» و الیزابت دبیکی برای «تاج» اشاره کرد.

همچنین در بخش بهترین مینی سریال Feud, Dahmer – Monster: The Story of Jeffrey Dahmer، Dizzy Jones and the Gang of Six، Flashman in Trouble و Obi-Wan Kenobi آنها رقابت می کنند.

در حال حاضر مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز 27 شهریور برگزار می شود، اما به دلیل اعتصاب نویسندگان و احتمال اعتصاب بازیگران احتمال تغییر این تاریخ زیاد است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا