اخبار ارز دیجیتال

رکوردشکنی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری اتریوم؛ آربیتروم و شبکه‌های لایه‌ ۳ آن در صدر!

بر خلاف قیمت اتریوم که روندی جانبی را تجربه می‌کند و در رکود به سر می‌برد، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری این بلاکچین در حال پیشرفت هستند.

به گزارش رمز ارز نیوز، آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که نه تنها شبکه‌های لایه ۲، بلکه شبکه‌های کمتر شناخته شده لایه ۳ اتریوم نیز اخیرا به نقاط عطف مهمی دست یافته‌اند.

طبق داده‌های پلتفرم ال‌توبیت (L۲beat)، بلاکچین‌های لایه ۲ اتریوم در تاریخ ۱۶ ژوئن، مجموعا به بیش از ۲۴۶ تراکنش بر ثانیه (TPS) رسیده‌اند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

افزایش تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه اساساً نشان می‌دهد که یک شبکه بلاکچینی توانایی مدیریت حجم بیشتری از کاربران و پردازش تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را دارد.

در صدر این لیست، پلتفرم Xai قرار دارد که یک شبکه بازی لایه ۳ مبتنی بر آربیتروم است. این بلاکچین که توسط آف‌چین لبز (Offchain Labs) توسعه یافته، ۴۱ درصد از کل TPS اکوسیستم اتریوم را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، بلاکچین‌های بیس (Base) و آربیتروم (Arbitrum) با ۳۳ و ۲۱ تراکنش بر ثانیه، به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. یکی دیگر از شبکه‌های لایه ۳ به نام اپکس (Apex) نیز با ۱۵.۹۶ تراکنش بر ثانیه جایگاه چهارم را به دست آورده است.

علی‌رغم عملکرد قابل‌توجه این شبکه‌ها از لحاظ TPS، برخی از آنها از لحاظ ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

به عنوان مثال، مجموع دارایی‌های قفل‌شده در Xai و اپکس به ترتیب ۱.۳۸ میلیون دلار و ۶۹۵ هزار دلار است. در مقابل، آربیتروم و بیس به ترتیب با ۱۷.۷۸ و ۷.۵۴ میلیارد دلار، بیشترین TVL را در شبکه اتریوم در اختیار دارند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا