به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، رژیم غذایی کم کربوهیدرات اساسا مصرف کربوهیدرات را محدود می کند. رژیم غذایی یک فرد سالم باید حاوی 55 درصد کربوهیدرات باشد و رژیم غذایی با کمتر از 40 درصد کربوهیدرات رژیم کم کربوهیدرات نامیده می شود. البته، هیچ تعریف استانداردی از رژیم کم کربوهیدرات وجود ندارد، اما باید به خاطر داشت که کم کربوهیدرات به معنای بدون کربوهیدرات نیست. یک رژیم کم کربوهیدرات همچنان حداقل 20 درصد کالری روزانه را از کربوهیدرات ها تامین می کند. نیاز افراد به کربوهیدرات بر اساس سطح فعالیت، وزن و اهداف سلامتی آنها متفاوت است. همچنین مهم است که ترجیحات غذایی و اهداف متابولیک فرد را در نظر بگیرید و سپس در مورد مقدار مناسب کربوهیدرات تصمیم بگیرید.

با رژیم کم کربوهیدرات وزن کم کنید

هدف از رژیم کم کربوهیدرات کاهش وابستگی بدن به گلوکز به عنوان منبع انرژی اولیه و ترویج استفاده از چربی ذخیره شده برای انرژی است که منجر به کاهش وزن بالقوه و بهبود نشانگرهای سلامتی می شود. یک رژیم غذایی سالم کم کربوهیدرات باید شامل انواع غذاهای مغذی، کامل و فرآوری نشده مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل باشد.

بهبود سطح قند خون با رژیم غذایی کم کربوهیدرات

بدن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند، بنابراین سطح قند خون افزایش می یابد. رژیم کم کربوهیدرات به تثبیت سطح قند خون کمک می کند و نیاز به انسولین اضافی یا دارو را کاهش می دهد. افراد می توانند به آرامی و به طور پیوسته مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهند و ببینند که چگونه سطح قند خونشان تغییر می کند.

تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر سلامت قلب

رژیم های کم کربوهیدرات می توانند به کاهش وزن، بهبود حساسیت به انسولین، کاهش خطر عوارض مرتبط با دیابت و کاهش استرس بر سیستم قلبی عروقی کمک کنند. پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و افزایش کلسترول HDL می شود که برای سلامت قلب ضروری است. علاوه بر این، این نوع تغذیه اثرات مثبتی بر سطح فشار خون دارد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

غذاهای ممنوعه در رژیم غذایی کم کربوهیدرات

افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند باید از غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای بسته بندی شده، تنقلات شور، غذاهای پر قند و غذاهای نشاسته ای اجتناب کنند زیرا بدن به سرعت کربوهیدرات ها و قند را از غذاهای فرآوری شده جذب می کند و آنها را به گلوکز تبدیل می کند. بنابراین قند خون بالا می رود و گاهی ممکن است فرد دوباره احساس گرسنگی کند. به گفته متخصصان، غذاهای حاوی چربی اشباع شده، چربی ترانس و نمک می توانند کلسترول بد، تری گلیسیرید و فشار خون را افزایش دهند که همگی برای بیماران قلبی مضر هستند.

غذاهای مناسب برای رژیم کم کربوهیدرات

یک رژیم کم کربوهیدرات شامل سبزیجات، پروتئین های بدون چربی مانند تخم مرغ، ماهی و آجیل و چربی های سالم مانند روغن زیتون، ماهی و آجیل است. آووکادو خواهد بود

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *