اخبار روز سینما

“رو در رو با تاریخ” یکی او به یکی از مشهورترین شخصیت های داستان های عاشقانه تبدیل شد. بهنوش طباطبایی شیرین شد

بهنوش طباطبایی او در آخرین شماره مجله اینترنتی «هیچکس» به شخصیت «شیرین» معشوق «خسرو» تبدیل شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، مجله اینترنتی «هیچ 1» در آخرین شماره خود در بخش «چهره به چهره با تاریخ» یافت. یکی او یکی از معروف ترین شخصیت های داستان های عاشقانه بود. بهنوش طباطبایی او را در شخصیت «شیرین» عاشق «خسرو» قرار داد.

منظومه «خسرو و شیرین» یکی از زیباترین و زیباترین غزلیات ادبیات فارسی به شمار می رود که نگین درخشان آن «شیرین» است. زنی که نماد کاملی برای نشان دادن ذات حضرت حق است. این نماد عشق عفیف و متعالی است. در یک طرف داستان خسرو پادشاه ایران است که عاشق شیرینی بود و در طرف دیگر فرهاد به عنوان عاشقی صمیمی که با حضور پرشور خسرو رقابت می کند.

تصویر دیگری از بهنوش طباطبایی مانند شخصیت “شیرین”

توصیف های مینیاتوری از گل ها و گیاهان، آب، پرندگان و آسمان و همه عناصر هستی به ویژه حالات عاطفی این زن که می توان او را مشهورترین شخصیت زن تاریخ ادبیات ایران دانست، بسیار تاثیرگذار است دوست داشتنی و تداعی کننده خاطرات فرهنگ ایران باستان. نظامی شخصیت شیرین را به گونه ای طراحی کرده است که کوچکترین آسیبی به کارش وارد نشود.

مجله «هیچ» به کارگردانی مارال دوستی پیش از این در بخش «رو در رو با تاریخ» که عکس‌های آن موجود است، سعی در بازآفرینی شخصیت‌های معاصر داشته است. این اولین بار است که شخصیتی از تاریخ باستان پیدا می شود که هیچ تصویر واقعی از او وجود ندارد و تمام تصاویر متعلق به نقاشی های مینیاتوری است که نقاشان بر اساس توصیفات شعر «خسر و شیرین» خلق کرده اند. انتخاب بهنوش طباطبایی شخصیت «شیرین» را به دلیل شباهت های چهره اش با این تصاویر بندانگشتی بازسازی کنید.

بهنوش طباطبایی در آخرین شماره مجله
بهنوش طباطبایی مثل شخصیت «شیرین» عاشق «خسرو» و «فرهاد».

بهنوش طباطبایی او در سال های اخیر نقش ها را با وسواس انتخاب می کند. تنها فعالیت او در پنج سال اخیر حضور در سریال تاریخی «سووشان» است. او در این سریال که با نگاهی به رمان جاودانه سیمین دانشور ساخته شده در نقش «زاری» ظاهر شد.

سریال سوشون هم اکنون آخرین مراحل فنی خود را سپری می کند و به زودی از پلتفرم نماوا پخش می شود. طباطبایی در این سریال با بازیگرانی چون هوتن شکیبا، سام درخشانی، مجید صالحی، میلاد کیمرام، ترلان پروانه، مریم سعادت و … همبازی است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا