اخبار روز سینما

رویداد ملی پسماند شهرداری لاهیجان در تهران افتتاح شد

رویداد ملی «فرزند ایران، قهرمان زمین» با حضور دکتر دکتر در منطقه پاسمند برگزار شد. علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون آموزشی و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست شهردار لاهیجان محمد ایدرم رئیس شورای اسلامی شهر تهران را افتتاح می کند.

بازتاب آنلاین، همزمان با هفته جهانی محیط زیست و اختتامیه هشتمین جشنواره خورشید که روز یکشنبه در مرکز همایش های بین المللی شهدای محیط زیست تهران برگزار شد، از پوستر این رویداد ملی رونمایی شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان در مراسم افتتاحیه رویداد ملی «فرزند ایران قهرمان زمین» گفت: شهرداری لاهیجان با همکاری سازمان های مردم نهاد، ادارات آموزش و پرورش و محیط زیست، ایده برای فرهنگ سازی با موضوع حفاظت از محیط زیست شهری در سال تحصیلی جاری در لاهیجان موفق به اجرای زنگ پسماند و آموزش بیش از 9000 دانش آموز مقطع ابتدایی با موضوع زباله شد.

وی با بیان اینکه با حضور استاندار گیلان کارت های شهر یار به افرادی که در این دوره ها حضور داشتند اهدا شد، افزود: رویداد ملی «فرزند ایران، قهرمان زمین» با حمایت حمایت در سال تحصیلی آینده برگزار می شود. از جامعه لاهیجان و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی کشور و وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور و در مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می شود.

زنده دل گفت: دانش آموزان برگزیده این رویداد در جشن دانش آموختگی به همت شهرداری لاهیجان گواهینامه شهر یار و رستایار دریافت خواهند کرد. اردیبهشت ماه 1404 معرفی شده است.

شهردار لاهیجان افزود: سبک زندگی زباله صفر، جداسازی زباله از محیط زیست، حذف پلاستیک از زندگی، دوخت کیسه های پارچه ای، ساخت صنایع دستی با زباله های خشک، ایده های نوآورانه بازیافت، ابتکارات استفاده مجدد از زباله، ساخت کمپوست از زباله های مرطوب، پاکسازی محیط زیست انسان های پاک و نه مصرف گرایی یکی از محورهای این رویداد ملی است که شرکت کنندگان آن از رشته های عکاسی، فیلم، مقاله، پژوهش، نقاشی، روزنامه دیواری، صنایع دستی و بخش آزاد هستند.

وی افزود: شرکت کنندگان آثار خود را به دبیرخانه رویدادها در معاونت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان ارسال کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا