اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

خبر تازه‌ ژاپن: مشکل سیستم کامپیوتری باعث تعطیلی ۱۴ کارخانه تویوتا می‌شود! /جزئیات

با توجه به نقص در سیستم کامپیوتری برای پردازش سفارشات قطعات خودرو، شرکت موتور تویوتا با مشکل جدی در فعالیت تولیدی خود روبرو شده است.

شفقنا: به گزارش رویترز، به دلیل از کار افتادن سیستم کامپیوتری پردازش سفارشات قطعات خودرو، شرکت تویوتا موتور با اختلال بزرگی در تولید خود مواجه شده است.

این امر باعث تعطیلی موقت 14 کارخانه مونتاژ در ژاپن شد. اگرچه دلیل خاصی اعلام نشده است، اما این شرکت ادعا کرده است که این موضوع به دلیل یک حمله سایبری نبوده است. قطعی دیگری در سال گذشته رخ داد که ناشی از یک مشکل سایبری در یکی از تامین کنندگان تویوتا بود و نگرانی‌ها را در مورد امنیت سایبری زنجیره تامین ژاپن افزایش داد.

تاثیر کاهش تولید یک روزه می تواند قابل توجه باشد، به خصوص که تولید تویوتا در سال جاری افزایش یافته است. تولید داخلی تویوتا در ژاپن در نیمه اول سال 29 درصد افزایش یافت. با توجه به میانگین قیمت جهانی فروش خودروهای 26384 دلاری، درآمد از دست رفته برای یک روز کامل تولید در 14 کارخانه تقریباً 356 میلیون دلار برآورد می شود. این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چگونه تولید از دست رفته را جبران خواهد کرد.

پس از تغییر اخیر رهبری، با جایگزینی کوجی ساتو به جای آکیو تویودا به عنوان مدیرعامل، تویوتا با چالش‌های بیشتری روبرو شده است. این مشکلات شامل تست‌های امنیتی شرم‌آور مانند دستکاری در بخش‌هایی از درب‌های برخی خودروهای کوچک و افشای تصادفی اطلاعات مشتریان بیش از ۲ میلیون مالک تویوتا به دلیل وجود اشکال در سیستم ابری است. شرکت نیز با چالش‌های گسترده‌تری در زمینه رقابت با پیشتاز ایالات متحده، تسلا، در حوزه انتقال به خودروهای الکتریکی مواجه است.

به نقل از سایت انتخاب

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا