اخبار روز

رویای Biles برای بازگشت به اوج؛ سومین طلای المپیک پاریس

نماینده ژیمناستیک آمریکا پس از کناره گیری از رقابت های المپیک قبلی به دلیل مشکلات روحی، سومین مدال طلای المپیک 2024 پاریس را کسب کرد!

به گزارش ایرنا، سیمون بایلز فوق ستاره ژیمناستیک آمریکایی امروز در فینال خرک بانوان در ادامه تور دوفورس خود در پاریس به مدال طلا رسید.

این فوق ستاره ژیمناستیک با میانگین امتیاز 15.300 طلا گرفت. ربکا آندراد برنده توکیو 2020 با 14.966 نقره گرفت و جید کری آمریکایی با 14.466 در رده بعدی قرار گرفت.

این سومین مدال طلای بیلس در پاریس بود. این ژیمناست آمریکایی تاکنون ده مدال در بخش‌های مختلف بازی‌های المپیک از جمله هفت مدال طلا کسب کرده است. او قبل از آمدن به پاریس چهار طلا و یک برنز در المپیک ریو و یک نقره در المپیک توکیو کسب کرده بود.

موفقیت بایلز در بازی‌های 2024 پاریس علیرغم انصراف او از المپیک توکیو به دلیل مشکلات روحی است. Biles می گوید سلامت روان یک اولویت است. در بازی‌های توکیو، او از یک اختلال روانی رنج می‌برد که ژیمناست‌ها آن را «لابیرنت» می‌نامند، که در آن جسم و ذهن هماهنگ نیستند.

این رویداد بحث جهانی را در مورد سلامت روان در ورزش برانگیخت. این بحث باعث شد که Biles مجبور به انجام کارهای سخت جسمی و روحی برای بازگشت به اوج شود.

Biles گفت: “من هرگز فکر نمی کردم دوباره روی تشک ورزشگاه قدم بگذارم، به خاطر هر اتفاقی که افتاد، اما با کمک مربیان سیسیل و لوران لندی، به باشگاه برگشتم و واقعاً از نظر روحی و جسمی سخت کار کردم.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا