اخبار روز

رونمایی از یک رویداد باورنکردنی به افتخار کارلوس کی روش!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ تحقیقات درباره فساد گسترده در فوتبال که امسال و سال‌های اخیر را شامل می‌شود، تاکنون تنها چند باشگاه لیگ برتری و افراد شاغل در فوتبال را مورد بررسی قرار داده است. یا اینکه تحقیقات هنوز به نتیجه نرسیده است که سایر اهالی فوتبال در هر سمت و سمتی و در هر مرحله ای که سند فساد آنها وجود دارد باید پاسخگوی مرجع قضایی و افکار عمومی باشند.

به گزارش «تابناک»، بر اساس آنچه نصراله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی اعلام کرد، اکنون پرونده مهدی تاج و یارانش در داخل و خارج از فدراسیون فوتبال در رابطه با قرارداد مارک ویلموت هنوز باز شده است. تکمیل شد، اما همچنان باز است. از آنجایی که اکنون عزم بررسی دقیق فساد وجود دارد، بد نیست این پرونده نیز با دقت بیشتری بررسی شود تا در صورت مفسده بودن، همه عوامل این انحراف بزرگ نیز بررسی شود. قراردادی که علاوه بر ضرر 6 تا 9 میلیون دلاری، ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را بلعید و بعد از همه این اتفاقات، مهدی تاج یک بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شد. .

البته ماجرای مارک ویلموت و تناقض عجیب در قرارداد او تنها موضوع دوره اول ریاست مهدی تاج بود. نبود. شاید اتفاقات اصلی در زمان دیگری رخ داده باشد که به دلیل دوقطبی بودن فضای فوتبال و رسانه به این موضوعات اهمیت چندانی داده نمی شد. دوران پر ابهام کارلوس کی روش در تیم ملی که مشکلات مختلفی از جمله برگزاری اردوها، بازی های دوستانه، مشکوک بودن به شرط بندی در برخی مسابقات تیم ملی، دعوت های مبهم از برخی بازیکنان و… و سکوت برخی رسانه‌ها و حتی حمایت‌های گسترده باعث شد که این برنامه تلویزیونی محبوب و مجری معروف آن همچنان قوی باقی بمانند.

در زمان کارلوس کی روش اسنادی در رابطه با بازی های دوستانه تیم ملی در رسانه ها منتشر شد که صحت آن را حتی فدراسیون فوتبال وقت زیر نظر مهدی تاج نیز تایید کرد. اما سرمربی وقت تیم ملی که به گفته خودش برای اردوها و بازی های دوستانه تیم ملی شریک تجاری داشت و این دلال معروف در تمام اردوها و مسابقات از رختکن تیم ملی دیدن می کرد، حاضر به بررسی این موضوع نشد. خارج از کانال خودش پیشنهاد می دهد. در موضوع برگزاری اردوهای تیم ملی و به ویژه اردوی تیم ملی در جام جهانی روسیه اتفاقات نامشخصی رخ داد که از جمله آن می توان به قبض 2.5 میلیون دلاری کمپ لوکوموتیو اشاره کرد که رسانه های نزدیک به مهدی تاج به آن نامه نوشتند. سورپرایز رئیس فدراسیون فوتبال . اما برخی رسانه های گروهی و برنامه های پرمخاطب تلویزیونی به این مفاسد و انحرافات جدی در تیم ملی اشاره ای نکردند.

پس از جدایی کارلوس کی روش از ایران و پیش از اخراج این مربی از تیم ملی کلمبیا اسناد جالبی در نوع خود منتشر شد. جدای از خبر دریافت جایزه 200 هزار دلاری به این مربی پرتغالی برای سوم شدن در جام ملت های آسیا 2019 امارات، با وجود اینکه اصلاً مسابقه رده بندی در این مسابقات برگزار نشد، فدراسیون پیشنهادهای دیگری به این مربی پرتغالی داده بود. در اسنادی که فیفا در سال 2018 توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد، مشخص شد که پاداش کارلوس کی روش برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه بدون موافقت هیات مدیره فدراسیون فوتبال دو برابر شده است.

افشای فساد در فدراسیون فوتبال با سند فیفا/تاج قول داد اما سکوت کرد + تصویر سند

در صفحه اول این سند که توسط فیفا منتشر شده و در اختیار خبرنگار تابناک نیز قرار گرفته است، در ردیف 16 مشاهده می شود که مبلغ یک میلیون و 617 هزار و 252 دلار بابت پاداش صعود به جام جهانی به کارلوس کی روش پرداخت شده است. طبق قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال، در صورت صعود ایران به جام جهانی، 10 درصد از پاداش تیم ملی که فیفا پرداخت می کند، به سرمربی تیم ملی تعلق می گیرد. پاداشی که 8 میلیون دلار و 10 درصد آن بود باید 800 هزار دلار می شد، اما انجمن به رهبری مهدی تاج مبلغ آن را بیش از دو برابر کرد.

علی کفاشیان که قرارداد کارلوس کی روش را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال امضا کرد و در زمان صعود به جام جهانی 2018 نیز عضوی از هیئت مدیره بود، در مصاحبه ای از دو برابر شدن پاداش کی روش برای صعود به جام جهانی 2018 خبر داد. اعلام شد جام جهانی توسط هیئت مدیره تایید نشد. اما فدراسیون فوتبال و مهدی تاج در راس آن پاسخ روشنی در این زمینه ندادند.

تنها پاسخ فدراسیون فوتبال به رهبری مهدی تاج به بلاتکلیفی منابع مالی ایران در فیفا، مصاحبه علی سلیمانی، خزانه دار وقت فدراسیون فوتبال با سایت رسمی این فدراسیون در 6 اسفند است. مرداد وی در ماه 2018 اعلام کرد: با توجه به اینکه هزینه جام جهانی متعلق به فیفا است و از حساب فدراسیون کسر شده است، هزینه پاداش جام جهانی بر این اساس در حساب فیفا بین این دو مشاهده خواهد شد. فدراسیون فوتبال ایران و فیفا. در نشست خبری روزهای آینده از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد، من به تمام جزئیات و مواردی که هنوز نامشخص است، خواهم پرداخت. با وجود این، در سکوت باقی بمانید ابهامات وجود دارد.

اما آنچه نمی توان انکار کرد اسناد فیفا است. اسنادی که به وضوح نشان می دهد فساد مالی بزرگی در فدراسیون فوتبال وجود داشته و با اظهارات علی کفاشیان مبنی بر عدم مجوز، هیچ گاه مشخص نشد که چرا پاداش کی روش دو برابر شده است. اما همزمانی پرداخت این پول به کارلوس کی روش و نامه تهدید آمیز فیفا در حمایت از بازنشستگان فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج جای تامل دارد. شاید پشت پرده توافق شده بود که سرمربی وقت تیم ملی ماموریتی را انجام دهد و برای آن جایزه بگیرد. اگر تاج علاقه مند به پاسخگویی در این زمینه بود، شاید می توانست به این سوال پاسخ دهد که این فرضیه و برخورد پشت پرده چقدر با چه کسانی بوده است؟

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا