اخبار خودرو

رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

در یوتیوب تماشا کنید

شرکت آرشام موتور کراس اوور مریخ را در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی کرد. یک کراس اوور سایز متوسط ​​چینی به زودی عرضه می شود.

آرشام موتور به عنوان مونتاژکار جدید با محصولی جدید به نمایشگاه خودرو شیراز آمده است. کراس اوور مارس اولین محصول این خودروساز خواهد بود و به زودی وارد بازار خواهد شد. لوگوی مارس برندی است که آرشام موتور برای برندسازی مجدد محصولات خود در بازار ایران در نظر گرفته است و محصولات مونتاژ شده این خودروساز با این نشان وارد بازار می شود. کراس اوور مارس که با نام Mars C300 معرفی شد در دو نسخه معمولی و حرفه ای روانه بازار می شود و آرشام خودرو ابتدا این خودرو را وارد کرده و سپس برنامه مونتاژ آن را اجرا خواهد کرد. در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو می پردازیم.

رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

مشخصات فنی کراس اوور مارس.

زیر کاپوت کراس اوور مریخ یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری تزریق مستقیم سوخت قرار دارد که می تواند حداکثر توان 190 را تولید کند. رزومه و در نهایت گشتاور 300 نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته. کلاچ دوبل از برند گتراک گرفته تا چرخ های جلو و سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب، از نوع مستقل دو چرخ است. با این مشخصات می توان گفت که عملکرد فنی مارس جدید مشابه سایر خودروهای چینی موجود در بازار است.

معرفی کراس اوور مارس در نمایشگاه خودرو شیراز
رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

این خودرو در چین و سایر بازارهای هدف موجود است. آئولوس AX7 نام دارد و اگر به طراحی آن دقت کنید متوجه می شوید که عناصر طراحی این دسته از خودروهای دانگ فنگ در آن دیده می شود. خط طراحی به کار رفته در این کراس اوور دقیقاً مشابه در است حداکثر روشنایی دانگ فنگ ما هم دیده بودیم

معرفی کراس اوور مارس در نمایشگاه خودرو شیراز
رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

کابین و امکانات

طراحی کابین به سبک ظروف جدید موجود در بازار است و المان های مدرنی مانند صفحه نمایش بزرگ و نورپردازی داخلی روی در به چشم می خورد. همانطور که گفته شد این خودرو در دو نسخه C300 و C300 Pro عرضه می شود که نسخه پرو نسخه آپشن بیشتری از کراس اوور مارس است. در هر دو نسخه، نصب هایی مانند سیستم کنترل پایداری، ترمز دستی برقینگه داشتن خودکار، روشنایی داخلی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، صفحه نمایش چند رسانه ای 12.3 اینچی، پنل دیجیتال، فناوری نورپردازی LED، سنسور نور، قفسه سقف، 2 کیسه هوا راننده و سرنشین، 2 ایربگ جانبی، کروز کنترل هوشمندسنسور TPMSسانروف پانوراما، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده و سرنشین، سیستم تهویه می توانید دوربین اتوماتیک و معکوس را ببینید.

معرفی کراس اوور مارس در نمایشگاه خودرو شیراز
رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

اما در نسخه فول کراس اوور مریخ یعنی C300 Pro امکانات بیشتری وجود دارد. در این نسخه چرخ ها 19 اینچی هستند در حالی که در نسخه معمولی چرخ های 18 اینچی دیده می شد. علاوه بر این در نسخه فول آپشن کیسه هوای پرده ای اضافه شده و شارژر بی سیم سریع نیز استاندارد شده است. سایر ویژگی های اضافی در نسخه کامل عبارتند از: سنسور نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو، تاشو برقی آینده، سیستم تمیز کردن هوا CN95 و دوربین 360 درجه.

برنامه عرضه این کراس اوور جدید چینی به زودی مشخص می شود و حال باید دید آرشام موتور به عنوان خودروساز جدید چه قیمت و شرایط فروش را برای کراس اوور مارس در نظر می گیرد.

در پایان شایان ذکر است بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از بیست و دوم تا بیست و پنجم خرداد در ماه 1403 در نمایشگاه دائمی شیراز برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از آخرین دستاوردهای صنعت خودرو و همچنین محصولات وارداتی در این مدت دیدن کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا