اخبار روز

روند نزولی نرخ بیکاری در این استان‌ها! | سامانه جست و جوی شغل راه‌اندازی شد!

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ؛ در مراسم رونمایی از سامانه جست‌وجوی شغل، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، ایجاد پویایی در بازار کار و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، راه‌اندازی شده است. او همچنین بیان کرد که این سامانه زمینه پیوند کارگران و کارفرمایان را در قالب یک پلتفرم برخط فراهم می‌کند.

سید صولت مرتضوی، مدیرعامل سامانه، افزود که همه کارفرمایان می‌توانند نیازمندی‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و کارجویان نیز می‌توانند مشخصات خود را به ثبت برسانند.

وزیر کار در ادامه از راه اندازی سامانه پایش اطلاعات بازار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در کنار سامانه کاریابی، سامانه جدیدی فعال می شود که با راه اندازی آن می توانیم نرخ بیکاری را به ازای هر واحد محاسبه کنیم. سال ، فصل، ماه و حتی روز. به اطلاع می رساند این سامانه در حال حاضر در مرحله طراحی است و تحت عنوان سامانه پایش اطلاعات بازار کار راه اندازی می شود.

مرتضوی در عین حال با ابراز خرسندی از رشد نرخ اشتغال در یک ماه گذشته، گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ اشتغال در یک ماه گذشته به 8.2 درصد رسیده است و این نشان دهنده این است که نرخ بیکاری. از 24 استان کاهش یافته و حاکی از برنامه ریزی خوب در دولت سیزدهم و تحقق اهداف سیاستی است.

روند نزولی نرخ بیکاری در این استان‌ها! | سامانه جست و جوی شغل راه‌اندازی شد!

وی تحقق سیاست‌های کلان حاکمیت در زمینه اشتغال را مرتبط با شفافیت در بازار کار دانست و تأکید کرد که برای کاهش بیکاری، شفافیت در اطلاعات بازار کار بسیار حائز اهمیت است. وی افزود که در گذشته، از طریق مراکز رسمی مانند بانک مرکزی یا برخی موسسات نظرسنجی، میزان بیکاری اعلام می‌شد، اما سامانه‌ای که دقیقا میزان بیکاری را اعلام کند در دسترس نبود.

این شخص همچنین اظهار کرد که با همکاری صندوق کارآفرینی امید، معاونت اشتغال به اقدام بزرگی برای بهبود شفافیت در بازار کار پرداخته و سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است که میزان بیکاری را با دقت بیشتری اعلام می‌کند. این اقدام، به سمت هدایت کشور به شفافیت در اطلاعات بازار کار گام‌هایی مؤثری برداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مشهد مقدس متولیان کمیته امداد اعلام کردند تا پایان سال 100 هزار بیمار کمیته امداد به خودکفایی می رسند که این اقدام مهمی است. این سیستم ها ما را به سمت نیازهای آموزشی بازار کار راهنمایی می کنند.

به گفته مرتضوی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز متولی آموزش بازار کار در طرح تابستانه است. آموزش های پیش از خدمت و ضمن خدمت وجود دارد و در آینده آموزش های ضمن خدمت تکمیل و گواهینامه هایی در این خصوص صادر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر ایجاد 720 هزار فرصت شغلی ماندگار در یکسال گذشته را اعلام کرد و بیان کرد که با توجه به مجموعه سیاست‌های اجرا شده، نرخ اشتغال پایدار و نرخ اشتغال بانوان افزایش یافته است.

در این بخش از بیانیه وزیر، به این نکته اشاره شده است که با تلاش‌هایی که در زمینه سیاستگذاری‌های اشتغال انجام شده، بیشترین تلاش‌ها برای ایجاد فرصت شغلی در کشور صورت گرفته است. با افزایش نرخ اشتغال پایدار و نرخ اشتغال بانوان، این تلاش‌ها به نتیجه خوبی رسیده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا