اخبار روز

روند بازار ارز پس از سقوط هواپیما چگونه است؟


به گزارش مانیبان به نقل از فرارو، بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیر رسمی ارز، پس از حادثه تلخ روز گذشته که منجر به شهادت رئیس جمهور و همراهان وی شد، به دلیل گمانه زنی دلالان قیمت ارز برای ساعاتی افزایش یافت. ، اما از ابتدای امروز با روندی کاهشی به ریتم قبلی بازگشت.

روز گذشته پس از سقوط هواپیمای رئیس جمهور و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه، استاندار آذربایجان شرقی و پنج نفر دیگر شد، بازار ارز جهشی کوتاه و سریع را تجربه کرد. سپس فرود آمد

بر اساس مشاهدات میدانی امروز (دوشنبه 31 اردیبهشت ماه ماه) در بازار غیر رسمی ارز تا زمان نگارش گزارش (13:00) دلار با قیمت 58 هزار تومان فروخته می شد و با قیمت 57 هزار تومان خریداری می شد. در ادامه یورو نیز در این بازار 64 هزار تومان فروخته شد و 63 هزار تومان خریداری شد.

عقلانیت تأثیر رویدادهای ملی بر اقتصاد.

این در حالی است که دیروز پس از انتشار خبر سقوط هواپیمای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیر رسمی و کانال های تلگرامی شروع به افزایش کرد و در پایان شب گذشته به مرز 62 هزار رسید. گرفتن اما از ابتدای صبح امروز با شیب تند روند نزولی خود را آغاز کرد و به میانگین نرخ روز قبل بازگشت.

بدون شک اتفاقات ناگوار در هر کشوری بر وضعیت اقتصادی و بازار ارز آن کشور تاثیر می گذارد. در شرایط کنونی با وقوع حادثه ای برای رئیس جمهور کشورمان، ماهیت و ماهیت بازار عبور از یک نوسان است که یک اصل در ماهیت اثربخشی بازار و اقتصاد از حوادث است. و بروز مشکلات و بحران ها.

مقام معظم رهبری همچنین در واکنش به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تاکید کردند که مردم ایران نگران نباشند، هیچ خللی در کار کشور ایجاد نمی شود. مسئولان کار خود را با جدیت انجام می دهند. انشاءالله همه چیز درست می شود، نظم و ترتیب امور کشور پیش می رود، هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها و هم بقیه کارهایی که قوه مجریه باید در سطح کشور انجام دهد. . انجام خواهد شد.

در ادامه، مسئولان دولتی بر ادامه روند عادی امور کشور تاکید کردند و به گفته سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم، در جلسه امروز هیات وزیران، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم، مسئولان دولتی بر ادامه روند عادی امور کشور تاکید کردند. بودجه سازمان و رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت خود ارائه کردند و برای حمدالله مشکلی در تامین و ارائه خدمات در تامین کالاهای اساسی، انرژی و سوخت، پولی و ارزی وجود ندارد. زمینه مالی خدمات و با توجه به گزارش وضعیت شاخص های اقتصادی، وضعیت باثبات و تحت مدیریت بخش های اقتصادی است و البته مقرر شد کمیته ستاد اقتصادی دولت این نظارت مستمر را به صورت روزانه ادامه دهد. تا پایان دوره ماموریت این دولت بدون وقفه.

مرکز مبادلات ارزی

لازم به ذکر است، امروز در بازار رسمی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، اسکناس دلار با قیمت 44 هزار و 811 تومان، اسکناس یورو با قیمت 48 هزار و 706 تومان و درهم با قیمت 44 هزار و 811 تومان فروخته شد. از 12 هزار و 201 تومان.

همچنین حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، حواله یورو ۴۵ هزار و ۴۷۷ تومان و درهم امارات ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان عرضه شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا