اخبار روز

روماتیسم و ​​درد مفاصل با این درمان های خانگی

افرادی که از درد مفاصل و روماتیسمی رنج می‌برند، محل درد را با روغن‌هایی مانند زیره سیاه، بادام تلخ، کوهان شتر، کنجد، سقز و روغن اسپند ماساژ دهند و محل را با نایلون بپوشانند تا روغن بهتر جذب پوست شود.

درمان رماتیسم در خانه

به گزارش نمناک، داروهای گیاهی برای درمان خانگی روماتیسم مفاصل دست، زانو و مچ پا عبارتند از:

دارچین:

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به طور موثر علائم روماتیسم را تسکین می دهد. علاوه بر این، این گیاه در تسکین درد به ویژه در هوای سرد زمستان موثر است.

مواد مورد نیاز:

پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری

عسل (اختیاری)

روش استفاده:

روزانه حدود 2 تا 4 گرم پودر دارچین را به عنوان ادویه استفاده کنید یا برای نتیجه بهتر آن را با عسل ترکیب کنید.

هشدارها:

دارچین را به مقدار زیاد مصرف نکنید زیرا می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. از مصرف این گیاه در زنان باردار یا شیرده خودداری کنید زیرا ممکن است با لخته شدن خون طبیعی بدن تداخل داشته باشد و در اثربخشی داروهای رقیق کننده خون اختلال ایجاد کند.

بید:

پوست درخت بید دارای خواص ضد التهابی است و دردهای مرتبط با روماتیسم را فورا تسکین می دهد. بیشتر شبیه آسپرین عمل می کند، اما طبیعی تر است و عوارض جانبی کمتری دارد. پوست درخت بید در کاهش تب، درد مفاصل، سفتی و درد عضلانی موثر است.

مواد مورد نیاز:

درخت بید خشک

روش استفاده:

چوب بید خشک شده را مستقیماً با دندان بجوید تا از خواص آن بهره مند شوید. می توانید با چوب بید هم چای گیاهی درست کنید.

بید خشک را به آب در حال جوش اضافه کنید و بعد از پوره شدن آن را از صافی صاف کنید. سپس مستقیماً روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید پودر این چوب خشک شده را به خمیر یا ظرف ها اضافه کنید و با مصرف منظم آن در وعده های غذایی از خواص آن بهره مند شوید. برای تسکین درد می توان این گیاه را به صورت کپسول های شفابخش با آب مصرف کرد.

هشدارها: پوست درخت بید حاوی سالیسین است که در دوزهای بالا کشنده است زیرا کلیه ها را مسدود می کند. بنابراین در استفاده از این روش باید مراقب باشید و در افراد زیر 16 سال از آن استفاده نکنید. بزرگسالان باید 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر بید را در 8 اونس آب بجوشانند و سه تا چهار بار در روز بنوشند.

فلفل سیاه:

فلفل سیاه به دلیل دارا بودن کپسایسین به طور موثری درد ناشی از روماتیسم و ​​التهاب را تسکین می دهد. علاوه بر این، این ماده در کرم ها به عنوان یک عامل ضد التهابی استفاده می شود.

مواد مورد نیاز:

فلفل سیاه 5 تا 10 میلی گرم

روش استفاده:

برای افزایش جذب مواد مغذی، 5 تا 10 میلی گرم فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. استفاده از فلفل سیاه همراه با زردچوبه به دستیابی به نتایج بهتر کمک می کند. همچنین می توانید روغن فلفل را روزانه مصرف کنید.

هشدارها:

معمولاً استفاده از فلفل سیاه برای درمان روماتیسم بی خطر است، اما برخی از بیماران روماتیسمی ممکن است تورم یا ناراحتی شکمی را تجربه کنند. فلفل سیاه را استنشاق نکنید زیرا می تواند باعث التهاب تنفسی، بی اکسیژنی و تورم شود.

زنان باردار، شیرده و دیابتی ها نباید در حین مصرف دارو از این ادویه استفاده کنند. قرص ها را 3 تا 4 ساعت پس از مصرف فلفل سیاه مصرف کنید. اگر بیماری های خود ایمنی دارید مراقب باشید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا