اخبار روز

روغن زرد چیست و چه خواصی برای بدن دارد؟

روغن حیوانی از چربی شیر گاو، گوسفند و بز روغن حیوانی به دست آمده مشابه کره حیوانی است که میزان چربی آن 0.2 تا 99.8 درصد است.

به گزارش دلگرم، نکته اینجاست که روغن حیوانی گوسفند نسبت به روغن حیوانی کلسترول بیشتری دارد. این روغن ماندگاری بالایی دارد و گفته می شود یک قرن ماندگاری دارد.

این روغن در هنگام پخت و پز در برابر حرارت مقاوم است و تا دمای 250 درجه را تحمل می کند.

ارزش غذایی روغن زرد:

روغن زرد دارای تمام مواد مغذی لازم و همچنین خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است.
روغن گاو حاوی چربی اشباع شده بالایی است، حدود 7.9 گرم چربی.

مانند همه چربی ها، روغن گوشت گاو نسبتاً کالری بالایی دارد. حدود یک قاشق غذاخوری از آن حاوی 112 کالری است. مصرف کل چربی باید بین 25 تا 30 درصد کل کالری باشد. بنابراین، برای فردی که رژیم غذایی 2000 کالری دارد، مصرف چربی ایده آل بین 56 تا 78 گرم است و چربی اشباع شده نباید بیشتر از 16 گرم باشد. یک بدن سالم می تواند چربی خود را تولید کند، اما مصرف کمی روغن بیشتر مفید است.

فواید شگفت انگیز کره و روغن حیوانی یا زرد برای بدن:

1. محتوای کم چربی:

اگر با سطح کلسترول مشکل دارید، کره جایگزین سالم تری نسبت به کره است زیرا چربی کمی دارد و بنابراین هضم آن آسان تر است. تحقیقات نشان داده است که این روغن می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

2. روغن حیوانی برای حمایت از دستگاه گوارش:

کره منبع غنی اسید بوتیریک، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است. این اسید به یک پاسخ ایمنی متصل می شود که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارش کمک کند. روغن حیوانی همچنین به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند که به نوبه خود از هضم مناسب حمایت می کند.

3. روغن حیوانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

کره حیوانی همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. این به بهبود توانایی بدن شما برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی از غذاهایی که می خورید کمک می کند که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که وقتی اسید بوتیریک به اندازه کافی تولید می شود، از تولید سلول های T کشنده در روده حمایت می کند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

4. روغن حیوانی برای تامین ویتامین های حیاتی:

کره حیوانی سرشار از ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K است که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی قلب، مغز و استخوان ها دارند.

5. روغن حیوانی با خواص ضد سرطانی و ضد التهابی:

به گفته محققان، استفاده از بوتیرات و مکمل های خوراکی بوتیرات می تواند برای درمان موثر بیماری هایی مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون مورد استفاده قرار گیرد. روغن حیوانی نیز به طور طبیعی سرشار از Cla (اسید لینولئیک) است. CLA مقاومت را بهبود می بخشد انسولین و پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد. آنها همچنین معتقدند که غلظت بالای اسید بوتیریک که دارای خواص ضد ویروسی است، می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند.

6. روغن حیوانی باعث حساسیت به لبنیات نمی شود:

کره از شیر درست می شود. کازئین، پروتئین اصلی شیر، به مقدار بسیار کمی در کره حیوانی یافت می شود. همچنین لاکتوز بسیار کمی دارد. بنابراین اگر نمی توانید لاکتوز یا کازئین را تحمل کنید، لازم نیست نگران باشید، زیرا روغن حیوانی هیچ واکنش منفی ایجاد نمی کند.

7. روغن حیوانی انرژی ضروری را فراهم می کند:

بدن شما برای انجام وظایف حیاتی به چربی های خاصی نیاز دارد. این عملکردها شامل محافظت از دیواره شکم در برابر اسیدهای گوارشی، حمایت و تقویت مغز، اعصاب و پوست است. این مزایا به دلیل چربی های موجود در روغن بدون روغن های هیدروژنه، چربی های ترانس یا کره اکسید شده با کلسترول و روغن های دیگر است.

8. روغن حیوانی نقطه دود بالایی دارد:

به گفته متخصصان تغذیه، کره گزینه خوبی برای پخت و پز به خصوص سرخ کردنی است. چون نقطه دودش بالاست. برخلاف بسیاری از روغن های پخت و پز، در دمای بالا به رادیکال های آزاد مضر تجزیه نمی شود و گازهای سمی تولید نمی کند. نقطه دود آن حدود 500 درجه فارنهایت است، در حالی که کره معمولی 350 درجه فارنهایت است.

9. کره حیوانی برای درمان سوختگی:

کره حیوانی یکی این یکی از رایج ترین درمان های طبیعی برای درمان سوختگی است و همچنین به طور گسترده ای برای درمان تورم در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. علاوه بر این، می توان از آن برای تسکین التهاب پوست با استفاده از آن در ناحیه آسیب دیده استفاده کرد. اگر از خشکی شدید رنج می برید، می توانید از آن به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و پوست سر خود استفاده کنید.

10. کره حیوانی بدون ناخالصی:

کره کاملاً حیوانی است و بنابراین برای پخت و پز ایده آل است. این روغن حاوی نمک یا چیز دیگری نیست، این کره حاوی هیچ روغن هیدروژنه نیست.
همانطور که می دانید، هیچ گونه چربی ترانس ندارد. از آنجایی که هیچ ناخالصی در آن وجود ندارد، قطعا در آشپزخانه شما باید داشته باشید.

11. کره حیوانی برای تامین انرژی:

کره حیوانی یک ذخیره انرژی با حدود 470 کیلوژول در هر قاشق غذاخوری است. اسیدهای چرب آن دارای یک زنجیره متوسط ​​بزرگ است که می تواند مستقیماً در کبد جذب شده و به عنوان انرژی بسوزد. حتی اگر قبل از تمرین یک قاشق چایخوری از آن بخورید، در میانه تمرین احساس خستگی نمی کنید. در واقع، این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، سایر چربی ها را نیز می سوزانند.

12. کره روغن زرد برای زیبایی پوست و صورت مفید است:

مصرف و استفاده روزانه از کره می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. کره یک مرطوب کننده خوب است – در زمستان پوست خود را با این روغن ماساژ دهید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
لب های خشکی داری؟
مقداری کره حیوانی به لب های خود بمالید تا نرم شوند.
کم خوابی می تواند باعث کبودی اطراف چشم شود، اما کره حیوانی آن را کاهش می دهد. قبل از خواب به آرامی دور چشمان خود بمالید.
سوختگی و جوش با کره حیوانی به سرعت بهبود می یابد.

13. روغن حیوانی برای بهبود بینایی و تقویت چشم:

آیا از فواید کره گاو برای چشم می دانید؟ مصرف منظم کره حیوانی می تواند بینایی را بهبود بخشد. اگر چشم‌هایتان می‌سوزد، یک تکه کره زیر چشم‌تان بمالید. اگرچه آیورودا (طب هندی باستان) ریختن روغن گرم شده را به آرامی روی چشم باز توصیه می کند، اما این کار توصیه نمی شود زیرا روغن حیوانی خریداری شده ممکن است آلوده شده و به چشم شما آسیب برساند.

14. روغن زرد برای درمان سرفه:

این یک درمان خانگی قدیمی است و بسیار موثر است. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن داغ را مستقیماً یا مخلوطی از گیاهان را مصرف کنید و یک چوب دارچین را در روغن سرخ کنید. اجازه دهید کمی خنک شود، سپس چوب را بردارید و قورت دهید.
پودر زنجبیل و هل که در روغن سرخ شده اند نیز می توانند در صورت مسدود شدن مخاط در مجاری تنفسی مفید باشند.

15. روغن زرد برای رفع یبوست:

کره یک درمان خوب برای یبوست است. در هند باستان، به رهبری آیورودا، کره حیوانی بسیار مفید بود. علاوه بر افزایش مصرف فیبر، اغلب به زنان باردار توصیه می شود که هر روز عصر یک لیوان شیر با یک قاشق چای خوری کره بنوشند. می تواند یبوست را کاهش دهد و متابولیسم را افزایش دهد.

16. روغن حیوانی برای درمان ناهنجاری های تیروئید:

بیماری تیروئید یک بیماری شایع در میان زنان میانسال است و می تواند باعث تغییرات هورمونی در بدن و همچنین مشکلات باروری شود. کره حیوانی یا روغن حیوانی حاوی شیر نیست و این محصولات لبنی برای کسانی که از این وضعیت وحشتناک رنج می برند مفید است. سیستم گوارش و سیستم ایمنی که هر دو تحت تاثیر اختلال عملکرد تیروئید هستند، توسط روغن محافظت می شوند. علاوه بر این، هورمون تیروکسین نیز توسط مواد شیمیایی موجود در کره حیوانی کنترل می شود.

17.روغن حیوانی تاثیر مثبتی برروی روح و روان دارد:

گفته می شود کره حیوانی تاثیر مثبتی بر انتقال دهنده های عصبی مغز ما دارد که به نوبه خود ما را شادتر می کند.

18. کاربردهای ویژه روغن زرد:

در هند همیشه از کره در فرآورده های گیاهی استفاده می شده است. با پیروی از دستورالعمل های زیر می توانید کره دارویی خود را درست کنید:
حدود نیم لیتر کره حیوانی را در یک تابه بزرگ گرم کنید.
در تابه ای جداگانه، نیم لیتر دیگر کره حیوانی را به همراه دارچین، پودر زنجبیل و هل گرم کنید. اجازه ندهید روغن بسوزد.
وقتی کره به خوبی مزه دار شد، نصف دیگر را اضافه کنید و قبل از برداشتن چاشنی، یک دقیقه هم بزنید.
روغن را خنک کنید و از آن به عنوان یک داروی گیاهی برای هضم غذا، سرفه، سرماخوردگی یا حتی یبوست استفاده کنید.
جدا از پخت و پز، این داروی گیاهی حتی برای بسیاری از اهداف دیگر نیز مناسب است.

هشدارها و خطوط قرمز هنگام مصرف روغن های حیوانی

قبل از انجام این کار، مهم است که این نکات را در نظر داشته باشید:
اگر بیماری قلبی عروقی دارید یا اضافه وزن دارید از مصرف آن خودداری کنید.
اگر چاق هستید، بهتر است از مصرف کره به طور کامل اجتناب کنید.
مقدار توصیه شده مصرف چربی روزانه 10 تا 15 گرم برای هر نفر است، بنابراین نباید از این مقدار بیشتر شود.
اگر سالم هستید، روغن روغنی جایگزین سالم تری برای کره و بسیاری از روغن هایی است که در آشپزی استفاده می کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا