روغنی با خواص ضد پیری

روغن بادام اغلب در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، روغن بادام نه تنها برای پوست و مو، بلکه به عنوان روغنی برای پخت و پز و سرخ کردن غذاها، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از آنجایی که در سال های اخیر آگاهی و اطلاعات مردم ایران در مورد اثرات مضر روغن های اشباع و ترانس بر روی قلب و عروق خونی افزایش یافته است، بسیاری در تلاش هستند تا از روغن های جایگزین استفاده کنند. در همین راستا استفاده از روغن های نیمه جامد نیز در کشور ما تا حدی رواج یافته است و بسیاری از روغن های کنجد و بادام آسیاب شده و همچنین روغن طبیعی آفتابگردان را انتخاب کرده اند.

در سال های اخیر بنگاه های متعدد تولید روغن و روغن در نقاط مختلف شهرهای بزرگ کشور افتتاح شده است که وظیفه آن ها استخراج روغن از دانه های روغنی در مقابل چشم مشتریان است. یکی یکی از روغن هایی که می توان از آن به عنوان روغن جایگزین و سالم در آشپزی استفاده کرد، روغن بادام است.

اسانس بادام در حال حاضر به دلیل فواید سلامتی قوی و اثربخشی در درمان سلامت پوست و مو در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا روغن بادام خوراکی واقعا سالم و بی خطر است؟ در این مقاله به این سوال کلیدی پاسخ می دهیم.

روغنی سرشار از آنتی اکسیدان

روغن بادام خوراکی روغنی خوراکی است که از مغز بادام به دست می آید. روغن بادام خوراکی که به خاطر طعم ملایم و بافت سبکش معروف است، سرشار از چربی های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان است. طبق باورهای سنتی، روغن بادام خوراکی به طور کلی برای سلامتی مفید است و با چندین فواید سلامتی همراه است. در این مقاله به چند نکته مهم در مورد فواید روغن بادام برای سلامتی اشاره می کنیم.

خواص ضد التهابی

روغن بادام حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که ممکن است برای کاهش التهاب در بدن مفید باشد.

برای سلامت قلب

روغن بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که چربی‌های سالم برای قلب هستند و می‌توانند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.

منبعی از مواد مغذی

روغن بادام حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت کلی کمک می کند.

مناسب برای بیماران دیابتی

برخی از مطالعات نشان می دهد که خوردن بادام، از جمله روغن بادام، ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند و روغن بادام را به یک غذای بالقوه مفید برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض ابتلا به آن هستند تبدیل کند.

خواص ضد پیری

روغن بادام معمولا در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما