دانستنی ها

روش‌های درمان پای ایکس (ضربدری)

گاهی برخی از افراد چنان ساختار پا دارند که برایشان مشکل ایجاد می کند. دلیل اصلی و خاص بروز اختلال پا هنوز مشخص نشده است و تنها در موارد نادری نرم شدن شدید استخوان می تواند علت این اختلال باشد، اما این دلیل اصلی این مشکل محسوب نمی شود.

بر اساس بهترین گزارش ها، در گذشته بسیاری از بیماری‌ها همچون کف پای صاف، زانوی ضربدری یا پرانتزی و انحراف ستون فقرات نواقص مادر ذاتی بحساب آمده که یا درمان خاصی برای آن‌ها وجود نداشت و یا نیاز به جراحی‌های متعدد، پر خطر و با هزینه بالا داشت.

از زانوی پرانتزی یا ضربدری، از اسکولیوز تا صافی کف پا، همه بیماری هایی هستند که با دستگاه های تشخیصی پیشرفته مانند اسکن پا، اسکن فشار و اسکن نوری در کلینیک فنی ارتوپدی قابل درمان هستند. در سطح جهانی و کاملاً عاری از اشعه های مضر است، با هدف سلامت بدن، تشخیص و تعیین درجه آن آسان است و با انتخاب راه حل درمانی غیرجراحی توسط متخصص ارتوپد کلینیک اصلاح و درمان می شود.

بیماری زانوی ضربدری و زانوی پرانتزی:

هر دوی این شرایط با انحراف زانو ناشی از تخریب کندیل داخلی سطح مفصلی داخلی مفصل زانو و کندیل خارجی سطح مفصلی خارجی در زانوی ضربدری همراه است. هر یک از این شرایط در دراز مدت باعث آرتروز یا ساییدگی مفاصل می شود و بسیار دردناک است.

این بیماری ها باعث چرخش در مچ پا می شوند و در تراز طبیعی استخوان ها اختلال ایجاد می کنند و باعث کمر درد مچ درد زانو درد و … میشود.

در اثر انحراف زانوی پرانتزی، دو استخوان ران و ساق پا از داخل به هم می رسند در حالی که طرف دیگر از یکدیگر دور می شود و در نتیجه تمام بار از داخل گرفته می شود و به مرور زمان غضروف و مینیسک. که به عنوان یک بالشتک ضربه ای زانو عمل می کنند از بین می روند.

مسیر درمان زانوی ایکس یا پرانتزی:

پس از معاینه توسط متخصص ارتوتیست کلینیک و انجام اسکن دقیق از زانوی شما با اسکنر ویژه و بدون اشعه مضر، با تشخیص دقیق میزان انحراف، نسبت به طراحی ارتز اصلاحی متناسب و اختصاصی هربیمار اقدام میشود، که بعد از آماده شدن ارتز در روز تحویل ضمن پرو ارتز طراحی شده؛ نحوه استفاده از آن و مدت زمان روزانه مورد نیاز بستن ارتز به شما آموزش داده می‌شود.

از این دوره به بعد تا چند ماه بدون مراجعه به کلینیک روند درمان را شروع می کنید و از همان هفته های اول شاهد تغییر و کاهش میزان انحراف خواهید بود که باعث رضایت و پایداری بیشتر شما در انجام مسیر درمان می‌شود.

بسته به نیاز و درجه انحراف، سن و وزن شما از مراجعه بعدی خود به کلینیک و تغییرات احتمالی ارتز مطلع می شوید و در نهایت پس از اتمام دوره درمان متوجه بهبود زانو خواهید شد. انحراف.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا