اخبار روز

روش اخذ وام میلیونی خودرو در سال 1403/ اسناد و اسامی بانک ها


به گزارش مانیبان، افزایش چشمگیر قیمت خودرو در سال های اخیر باعث شده تا بسیاری از مردم برای خرید خودروهای داخلی وام بگیرند. هر بانک شرایط خاصی را برای اعطای تسهیلات به خریداران خودرو تعیین می کند. اما متقاضیان دریافت این وام باید شرایط عمومی دریافت این وام را داشته باشند.

داشتن حداقل 18 سال سن، داشتن فیش حقوقی یا ضمانت نامه، نداشتن سابقه چک بلامحل یا بدهی معوق به سیستم بانکی، اثبات خرید خودرو، مشخص بودن وضعیت خدمت سربازی برای مردان زیر 50 سال، و نداشتن سابقه دریافت وام خرید خودرو از جمله شرایطی است که برای دریافت این تسهیلات الزامی است. ضمناً در برخی از بانک ها لازم است متقاضی در آن بانک حساب داشته باشد.

البته اولویت بندی برای دریافت تسهیلات خودرو بر اساس اعتباری است که مشتری نزد بانک وام دهنده دارد. بنابراین مواردی مانند شغل، موجودی حساب و مبلغ سپرده فیش حقوقی باعث افزایش اعتبار وام گیرنده نزد بانک می شود.

مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات خرید خودرو.

اخذ وام خودرو مانند سایر تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها و موسسات اعتباری نیازمند مدارک مشترک است. اصل شناسنامه متقاضي و ضامن و كپي كليه صفحات آن، اصل شناسنامه ملي متقاضي و ضامن، كپي روي و پشت شناسنامه، نسخه چاپي كليه حسابهاي بانكي متقاضي در سه ماه گذشته، مدارک کار متقاضی و ضامن (گواهی کار، مدرک قانونی یا پروانه کسب)، مدارک مربوط به نظام مالیاتی، پیش فاکتور خرید خودرو یا مبایعه نامه خرید، گواهی اقامت، چک صیاد در صورت نیاز بانک از جمله مدارک لازم برای دریافت وام خودرو می باشد. در برخی بانک ها نیز ارائه گواهینامه رانندگی توسط متقاضی وام خودرو الزامی است.

گفتنی است برخلاف سایر وام ها، وام خرید خودرو به حساب بانکی متقاضی واریز نمی شود، اما در صورت موافقت بانک با پرداخت این وام، مبلغ وام به حساب شرکت خودروسازی واریز می شود.

کدام بانک ها وام خودرو می دهند؟

در شرایط تورمی اقتصاد کشور، خرید خودرو با کمک وام بانکی، یکی این یکی از محبوب ترین راه ها برای تامین مالی خرید خودرو است. به همین دلیل وام خودرو متقاضیان زیادی دارد و بسیاری از بانک ها این وام را در اختیار خریداران خودرو قرار می دهند.

در حال حاضر سامان، تجارت، رفاه، ملی، رسالت، مهر ایران، مسکن و شهر از جمله بانک هایی هستند که این خدمات را پرداخت می کنند. اگرچه جزئیات پرداخت وام خودرو بسته به نوع بانک کمی متفاوت است، اما نرخ سود این وام معمولاً 18 درصد و مدت بازپرداخت آن 36 ماه است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا