بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع انواع بیماری های ویروسی و عفونی گفت: بر اساس آخرین گزارش های به دست آمده از استان های مختلف کشور و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت وجود دارد. در حال حاضر چندین نوع ویروس از جمله راینوویروس، پاراآنفلوآنزا، کرونا و سرماخوردگی بیشترین میزان گردش خون را در بین مردم دارند، اما هنوز شاهد شیوع جدی آنفلوانزا نبوده ایم.

وی علائم ناشی از این چهار دسته اصلی از ویروس ها را عمدتاً از یکدیگر غیرقابل تشخیص دانست و افزود: علائم بالینی این ویروس ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، زیرا هر کدام از آنها می تواند اشکال مختلفی از جمله بدون علامت داشته باشد. علل خفیف و جدی متفاوت است. به طور کلی، فرم شدید اکثر آنها باعث ذات الریه و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می شود.

راه حلی جدید برای جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا فوتبال روزانه

این متخصص عفونی همچنین تصریح کرد: البته در برخی موارد عوارض ناشی از این ویروس ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ویروس آنفولانزا می تواند باعث انقباض عضلانی، نارسایی کلیه، نارسایی تنفسی و غیره شود که معمولاً در سایر ویروس ها عوارض مشابهی ایجاد نمی کند.

دکتر جانبخش در پاسخ به سوالات نحوه درمان این ویروس ها گفت: به طور معمول برای 4 ویروس پر گردشگر درمان خاصی وجود ندارد، بنابراین درمان های تقریبا مشابهی برای آنها استفاده می شود.
جانبخش با تاکید بر اینکه روش پیشگیری جدی برای مقابله با این ویروس ها وجود ندارد و استفاده از روش های رایج قبلی از جمله استفاده از ماسک محدودیت هایی را برای افراد ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: بهترین راه حل این است که مردم سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند. و برای این کار از مواد مغذی مانند آجیل، کشمش، بادام، فندق، میوه ها و سبزیجات تازه و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید. همچنین توصیه می شود افراد بیمار بیشتر استراحت کنند و کمتر با افراد جامعه در تماس باشند، زیرا هر چه میزان ویروسی که وارد بدن فرد شود، احتمال ابتلا به این بیماری جدی تر است.

راه حلی جدید برای جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا فوتبال روزانه

دکتر جانبخش هشدار داد: افرادی که سیستم دفاعی ضعیف تری دارند معمولا با شدت بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند و به همین دلیل تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است.

این متخصص بیماری های عفونی تاثیر واکسن آنفولانزا در پیشگیری از سرماخوردگی را بسیار جدی عنوان کرد و افزود: این واکسن تنها در پیشگیری از آنفولانزا موثر است و در برابر چهار ویروسی که در حال حاضر در گردش هستند تاثیر چندانی ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما