اخبار روز

روسیه یک شهروند فرانسوی را به ظن جاسوسی دستگیر کرد

مقامات روسیه روز پنجشنبه 6 ژوئن تایید کردند که یک شهروند فرانسوی را به ظن جاسوسی از فعالیت های نظامی این کشور دستگیر کرده اند.

به گزارش تسنیم؛ در صورت محکومیت این مرد از سوی دادگاه های روسیه، این مرد ممکن است به پنج سال زندان محکوم شود.

بازرسان روسی اطلاعاتی را که قبلاً توسط خبرگزاری تاس منتشر شده بود تأیید کردند و گفتند که شهروند فرانسوی مظنون به جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های نظامی روسیه است.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه که به جرایم سنگین رسیدگی می کند، این مرد در سال های اخیر چندین بار به روسیه سفر کرده و با خبرچینان روسی ملاقات کرده است.

به گفته مقامات روسی، این مرد که هنوز هویتش فاش نشده است، متهم به نقض قوانین مربوط به “عوامل خارجی” و در “جمع آوری هدفمند اطلاعات در مورد فعالیت های نظامی و فنی فدراسیون روسیه” بوده است. “

کمیته تحقیقات روسیه در رابطه با این پرونده گفت که اطلاعاتی که او به دنبال جمع آوری آن بوده می تواند «علیه امنیت ملی» مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مرد یکی از اعضای یک سازمان غیردولتی مستقر در ژنو است که در درگیری ها به عنوان “واسطه” عمل می کند.

فیلم کوتاهی که توسط کمیسیون تحقیق منتشر شده است نشان می دهد مردی با شلوار جین و پیراهن مشکی توسط ماموران امنیتی نقابدار در یک رستوران دستگیر می شود. در این ویدئو صورت مظنون تار شده است.

به گزارش رویترز، رستورانی که این فرد در آن دستگیر شده، آکادمیا نام دارد و در مرکز مسکو واقع شده است.

وزارت خارجه فرانسه هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

این خبر همزمان با گرامیداشت هشتادمین سالگرد فرود متفقین در نرماندی فرانسه منتشر شد. روسیه به این رویداد دعوت نشد.

این خبر همچنین یک روز پس از دستگیری یک شهروند روس و اوکراینی در فرودگاه رویسی پاریس منتشر شد. گفته می شود این مرد حامل مواد منفجره بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا