اخبار روز

روسیه بیش از 76000 نفر را از منطقه کورسک تخلیه کرده است

خبرگزاری تاس امروز (شنبه) در بحبوحه حمله اوکراین به خاک روسیه گزارش داد که مسکو بیش از 76 هزار نفر را از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک تخلیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ایرنا، مسکو در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال 2022 (1400) با هزاران سرباز اوکراینی در عمق 20 کیلومتری «کورسک» مواجه است.

در همین حال، خبرگزاری تاس به نقل از وزارت اورژانس روسیه گزارش داد که بیش از 76 هزار نفر از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک در جنوب غربی روسیه تخلیه شدند.

از سوی دیگر، مسکو امروز (شنبه) مکانیزم امنیتی جامعی را در سه منطقه مرزی این کشور شامل کورسک، بریانسک و بلگورد به وسعت حدود 92 هزار کیلومتر مربع معرفی کرد.

منطقه کورسک در روز سه شنبه 6 آگوست (16). مرداد) هدف یک حمله گسترده اوکراینی قرار گرفت. سامانه های پدافند هوایی روسیه 26 پهپاد و چندین موشک را در آسمان منطقه سرنگون کردند. پنج نفر نیز در این حمله کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (17 مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را یک تحریک بزرگ خواند.

پوتین گفت که اوکراین به طور بی رویه ساختمان های غیرنظامی، ساختمان های مسکونی و آمبولانس ها را با انواع سلاح ها از جمله راکت گلوله باران می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا