اخبار روز

روز ششم/ آلمان به چهارمین قهرمانی امیدوار است، کرواسی در آستانه حذف

عصر ایران; اهورای جهانیان – در روز ششم جام ملت های اروپا، آلمان تنها تیم برنده بود و با پیروزی 2-0 مقابل مجارستان به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. در سایر دیدارهای روز ششم، تیم‌های اسکاتلند و سوئیس در گروه اول مسابقات به تساوی یک بر یک دست یافتند و در گروه دوم نیز دیدار کرواسی و آلبانی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

اگر اسکاتلند در گروه اول مسابقات به سوئیس ببازد، شانس کمی برای تبدیل شدن به سومین تیم صعود کننده از گروه خواهد داشت. اما با تنها امتیازی که از سوئیس گرفتند، امیدوارند با برد مقابل مجارستان چهار امتیازی شده و سومین تیم گروه شوند که به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کند. اما اگر مجارستان در بازی سوم اسکاتلند را شکست دهد، شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم سوم گروه نخواهد داشت.

نگاهی به دیدار اسکاتلند و سوئیس

در گروه دوم مسابقات، آلبانی با یک گل در وقت مصدومیت یک امتیاز کسب کرد و حالا امید چندانی به شکست اسپانیا در بازی سوم و تبدیل شدن به تیم دوم یا سوم گروه با 4 امتیاز ندارد. امیدی که بیشتر شبیه رویا است.

کرواسی که پس از تساوی 2 بر 2 مقابل آلبانی در اولین بازی خود با نتیجه 3 بر صفر مغلوب اسپانیا شد، حالا یک امتیازی شده و تنها با پیروزی مقابل ایتالیا راهی مرحله حذفی می شود. تساوی مقابل آلبانی کار مودریچ و دوستانش را سخت کرد و کسب سه امتیاز مقابل ایتالیا شرط لازم برای صعود کرواسی است.

در بازی های روز ششم مسابقات قهرمانی اروپا 2024، اقتدار تیم ملی آلمان به ویژه به چشم می آمد. آلمانی ها که در بازی اول 5 بر 1 اسکاتلند را شکست دادند، در بازی دوم مقابل مجارستان 2 بر صفر پیروز شدند.

شادی بازیکنان آلبانی پس از گل دوم مقابل کرواسی در دقایق پایانی وقت تلف شده

آلمان برای چهارمین قهرمانی خود امیدوار است

تیم ملی مجارستان در یورو 2020 مغلوب آلمان شد و دیدار این دو تیم در این جام با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید اما این بار آلمانی ها به راحتی مجارستان را شکست دادند.

در گروه اول، سوئیس در صورت پیروزی مقابل آلمان در بازی سوم با 4 امتیاز به عنوان تیم اول گروه صعود می کند. با این حال بعید به نظر می رسد آلمان در بازی سوم با کیفیتی که در دو بازی اخیر به نمایش گذاشته بود، به سوئیس ببازد.

تیم ملی آلمان دیگر به دو بازی اول خود در این جام فکر نمی کند یکی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. اگر ناگلزمن و شاگردانش بتوانند در یورو 2024 قهرمان شوند، آلمان چهارمین قهرمانی اروپا را کسب خواهد کرد.

نگاهی به دیدار آلمان و مجارستان

آلمان برای چهارمین قهرمانی خود امیدوار است

آخرین قهرمانی آلمان 28 سال پیش در یورو 96 برگزار شد و ناگفته نماند حتی پس از گذشت تقریباً سه دهه، هواداران فوتبال آلمان شانس قهرمانی در خانه خود را از دست نخواهند داد.

آلمان پس از این قهرمانی در مرحله گروهی یورو 2000 و یورو 2004 حذف شد، در فینال یورو 2008 مغلوب اسپانیا شد، در نیمه نهایی یورو 2012 و یورو 2016 به ایتالیا و اسپانیا باخت و در دور رفت شکست خورد. از 18 در یورو 2020. در فینال مقابل انگلیس شکست خورد و حذف شد.

از این رو آلمانی ها در 6 دوره اخیر جام ملت های اروپا تنها در سه دوره بازی عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. اما آلمان ناگلزمن در دو بازی اخیر علاوه بر میزبانی، کیفیت بالایی از خود نشان داده و البته بسیاری از مردم این کشور دیگر به چیزی کمتر از فینال و حتی قهرمانی راضی نیستند.

ناگل زمان در سال 1987 به دنیا آمد. او سال گذشته در 36 سالگی سرمربی تیم ملی آلمان شد و رکورد بکن باوئر که در 39 سالگی سرمربی آلمانی ها شد را شکست. برای یولیان ناگلزمن، این افتخار بزرگی است که آلمان را در 37 سالگی به مقام قهرمانی در جام ملت های اروپا برساند.

یولیان ناگلزمن

آلمان برای چهارمین قهرمانی خود امیدوار است

در بازی آلمان و مجارستان جمال موسیالا در دقیقه 22 و ایلکای گوندوگان در دقیقه 67 برای آلمان گلزنی کردند. ایلکای گوندوگان کاپیتان تیم ملی آلمان در این مسابقات است. او و مسعود اوزیل به عنوان یک آلمانی ترک الاصل قبل از جام جهانی 2018 دیداری جنجالی با اردوغان داشتند اما برخلاف اوزیل حساسیت زیادی نسبت به انتقادات این دیدار نشان نداد و حالا کاپیتان ژرمن ها است.

پس از این اتفاق و البته خروج زودهنگام تیم ملی آلمان از جام جهانی 2018، اوزیل مدعی شد که همیشه با دیدگاه منفی مردم آلمان و مطبوعات آلمان مواجه بوده است، زیرا او اصالتا ترکی است و آنها او را در قهرمانی و قهرمانی بی تاثیر می دانند. برنده شدن مقصر شکست محسوب می شود. اوزیل همچنین مدعی شد که آلمانی ها همیشه او را مقصر شکست ها می دانند.

در آلمان بسیاری از سخنان اوزیل انتقاد کردند و سخنان او را مصداق بدبینی و توهم دانستند. به نظر می رسد که منتقدان اوزیل حق داشتند. زیرا اگر ترک تبار می تواند دلیلی برای تضعیف جایگاه یک بازیکن در تیم ملی آلمان باشد، ایلکای گوندوگان نباید کاپیتان تیم ملی آلمان باشد. به ویژه تونی کروس نیز در این تیم حضور دارد و بازیکن مهم تری نسبت به گوندوگان برای تیم ملی آلمان است.

ایلکای گوندوگان کاپیتان تیم ملی آلمان پس از گلی که به مجارستان زد

آلمان برای چهارمین قهرمانی خود امیدوار است

این دوره از جام ملت های اروپا شاید آخرین تجربه حضور مانوئل نویر در این رقابت ها باشد. نویر در سه فصل اخیر موفق به کسب جام قهرمانی نشده است و این بار در خانه امید بیشتری به کسب این جام دارد. او نمی خواهد مانند بوفون باشد که این جام مهم را از دست داد.

نویر، بوفون و کاسیاس به عنوان بهترین دروازه بان های قرن بیستم، هر سه قهرمان جام جهانی شدند، اما باید دید که آیا نویر در یورو 2024 به سرنوشت بوفون یا کاسیاس دچار خواهد شد؟ اگر آلمان در سال 2024 قهرمان اروپا شود، نویر همان کاسیاس خواهد بود که هم جام جهانی و هم جام ملت های اروپا را برد.

آلمان برای چهارمین قهرمانی خود امیدوار است

تونی کروس همچنین اعلام کرده است که پس از جام ملت های اروپا 2024 از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. ایلکای گوندوگان نیز 34 سال سن دارد. بنابراین کروس و احتمالا گوندوگان و نویر آخرین شانس خود را برای قهرمانی در جام ملت های اروپا پیش رو دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا