اخبار روز

29خرداد 1402روز مهم عرضه خودرو در بورس کالا!

به گزارش پی ام آپ، اختلاف بر سر عرضه خودرو در بورس کالا بین مسئولان و شورای رقابت باعث شد تا رئیس سازمان جنایی دولت برای حل این موضوع وارد عمل شود.

رئیس‌کل سازمان تعزیرات حکومتی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در راستای تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا، سازمان تعزیرات حکومتی فردا (دوشنبه ۲۹ خرداد) جلسه‌ای را با حضور نمایندگان سازمان بورس، شورای رقابت و سازمان حمایت برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که طی هفته گذشته موضوع عرضه 600 دستگاه دینگیتی در بورس کالا 8 خرداد ماه با چالش مواجه شده است. غیرممکن است» که رئیس شورای رقابت در نامه‌ای به گروه بهمن نسبت به لغو عرضه و توقف فوری این اقدام ضدرقابتی و غیرقانونی، برخلاف بخشنامه تنظیم بازار هشدار داد. پس آیا باید منتظر ماند و دید کدام موسسه قدرت بیشتری برای عرضه یا لغو عرضه دارد؟

هفته گذشته بود که اطلاعات عرضه 600 دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالای ایران در روز دوشنبه 29خرداد و پنج شرط خرید آنها در بورس اعلام شد.

پس از آن مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز عنوان کرد که بر اساس مفاد آخرین مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار در خصوص عرضه خودرو، در حال پذیرش درخواست عرضه خودرو هستیم. با توجه به مذاکره با یکی از خودروسازان، ممکن است پس از یک وقفه چند ماهه، دوباره پر کردن خودروهای سواری در بورس کالا انجام شود.

سه روز پس از این ابلاغیه، شورای رقابت چهارم خردادماه اعلام کرد: فروش خودرو به هر شکلی غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو تخلف است و باید از فروش خودرو در بورس کالاهای اساسی جلوگیری شود.

در نهایت رئیس شورا و مرکز ملی رقابت طی نامه ای خطاب به مدیرکل گروه صنعتی بهمن موتور هشدار داد که فروش خودرو در بورس اقدامی ضد رقابتی و غیرقانونی است و باید فورا متوقف شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا