اخبار روز

روز خونین معاملات صدای سهامداران را بلند کرد


به گزارش مانیبان، عکسی از وضعیت شاخص بورس اوراق بهادار تهران مربوط به امروز ۱۵ خرداد در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و با واکنش های منفی کاربران همراه بوده است.

آژانس خبری مهر او عکس زیر را با نوشته «بورس کاملا قرمز شد» نوشت:

* شاخص کل بازار سهام صبح امروز یکشنبه (6 خرداد ماه) تا زمان انتشار این خبر با افت 16453.67 امتیازی به عدد 2,082,029.04 رسید.

* از تغییرات سایر شاخص های بورس می توان به افت 3640.78 واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون 2984 میلیون سهم بوده که در 107772 نوبت دادوستد شد و ارزش کل این معاملات به 18202072 میلیون ریال رسید.

* ارزش کل بورس به 71,507,292,547 میلیون ریال رسید.

روز خونین معاملات صدای سهامداران را بلند کرد

واکنش برخی کاربران به خونین بورس تهران را بخوانید:

* منیر با کنایه گفت: برای من مهم نیست که بورس ایران سقوط کند یا صعود کند، دلم برای اعتماد از دست رفته ای که روحانی و رئیسی با هم برقرار کردند به درد می آید.

* جواد که از فعالان بورس است، نوشت: سال ها پیش یک پرتفوی کامل در بورس داشتیم (زمانی که شاخص کل زیر 100 هزار بود). صبح به صبح باید بررسی می کردیم و امید و ترس داشتیم! با مشاوره دوستان به قیمت مناسب فروختیم و حالا بعد از سالها از این تصمیم راضی هستم و نقل مکان کردم. واقعیت این است که این شغل به تجربه خودتان نیاز دارد و ارزش استرس و فشار را ندارد!

مریم که خود را دانشجوی اقتصاد معرفی کرده بود، در توییتی نوشت: چهار سال سهامم را نگه داشتم به امید اینکه بازار سهام خودش را درست کند، اما نشد. دو هفته پیش بالاخره زهر را خوردم و همه چیز را فروختم. الان که نگاه می کنم این کار درستی بود، کاش 4 سال پیش این کار را می کردم.

* میشم که چند سالی است در بورس فعالیت می کند، گفت: عزاداری های بورس همچنان ادامه دارد… هفته ها است که بازار سرمایه حال و روز خوبی ندارد، به نظر می رسد عزاداری های بورس همچنان ادامه دارد و همچنان ادامه دارد. مشخص نیست چه زمانی سهامداران از این وضعیت رها می شوند ما روی خاک سیاه می نشینیم.

*بهنام نظر داد: تو اوج بورس نخورید 🙂 شرمنده شما و رفتارتون.

*بهاره همچنین با گلایه شدید از وضعیت بورس واکنش نشان داد: این دولت با موفقیت به آنچه که آمریکا با سال ها تحریم و ترور اقتصادی نتوانست انجام دهد و نتوانست اقتصاد کشور را به ورطه ورشکستگی و زیان برساند، دست یافت. ممنون از دولت انقلابی!


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا