اخبار روز سینما

«روزی روزگاری در آبادان» پس از چهار سال در آستانه اکران است اولین دیدار سیمین و محسن در میانه جنگ

با اکران فیلم سینمایی «روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، برای اولین بار شاهد بازی فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده در کنار هم خواهیم بود. معتمدآریا و تنابنده تجربه همکاری با بازیگران معروف در نمایش های مختلف را داشته اند اما پیش از این هرگز برای ایفای نقش با هم نبودند..

به گزارش بازتاب آنلاین، «روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی در سال ۱۳۹۸ با بازی فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده تولید شد و پس از گذشت چهار سال به زودی اکران می شود. .

«روزی روزی آبادان» اولین تجربه کارگردانی سینمایی حمیدرضا آذرنگ است. او قبل از ساخت این فیلم نمایش «روزی روزگاری در آبادان» را در سال 1384 روی صحنه برده بود که موفقیت این نمایش او را تشویق به ساخت این فیلم کرد.

محسن تنابنده و فاطمه معتمدآریا در نمایی از فیلم روزی روزی آبادان

داستان در دهه 80 و در آستانه سالی روایت می شود که اوضاع سیاسی کشور به شدت تحت تاثیر حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق قرار گرفت. معتمدآریا و تنابنده نقش های زن و شوهری به نام های مصیب و خیری را بازی کرده اند. مصیب معتاد است و شب عید نیاز فوری به مواد دارد و این مشکل فضای خانه را به هم می زند. در این میان اتفاقی می افتد که اوضاع را پیچیده می کند.

تنابنده در این فیلم با گریمی متفاوت در نقش همسر معتمد آریا ظاهر شد و اختلاف سنی آنها کاملا قابل باور است. برای بازی در این فیلم او را نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد کرد. یکی یکی از فیلم های مهم جشنواره سی و نهم فیلم فجر بود و حمیدرضا آذرنگ نامزد بهترین فیلم نگاه نو و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.

قرارداد اکران این فیلم بیستم خرداد امضا شده و به زودی منتشر خواهد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا