اخبار روز

خبر خوب برای معلمان در روزهای اول مهر!/جزئیات

از 31 شهریور 1400، قانونی برای رتبه‌بندی معلمان به منظور افزایش کیفیت آموزش در سراسر کشور و حمایت بیشتر از معلمان به وسیله‌ی ارزیابی شاخص‌هایی از جمله توانمندی در تدریس و ارتباط با دانش‌آموزان، به اجرا درآمده است.

قانون رتبه بندی معلمان با هدف ارتقای کیفیت در مدارس کشور و ارتقای توانایی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش آموزان و غیره است. هدف آن حمایت بیشتر از معلمان با شاخص هایی مانند توانمندی بیشتر در تدریس، برقراری ارتباط با دانش آموزان و….. از 31 شهریور 1400 اجرا شد.

در مجموع 960000 معلم در رتبه بندی قرار گرفتند و به ترتیب در سطوح تحصیلی معلم، مربی معلم، استادیار، دانشیار و استاد گروه بندی شدند.

اگرچه درجه بندی برای معلمان شاغل در نظر گرفته شد، اما این امر برای معلمان بازنشسته در سال های 1400 و 1401 رخ نداد.

به اطلاع می‌رساند که بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، برای انجام رتبه‌بندی 63 هزار معلم بازنشسته سال 1400، 51 هزار بازنشسته سال 1401 و 80 هزار بازنشسته سال 1402، در حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. با تعهد سازمان برنامه و بودجه، این مبلغ باید در دو ماه آینده جمع‌آوری شده و قبل از ماه شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به اجرا در خواهد آمد.

در این زمینه، محمد وحیدی; یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بزرگ ترکیه به پی ام آپ گفت: آموزش و پرورش برای بازنشستگان سال های 1400 و 1401 4300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود و این بدهی پرداخت شد.

وی افزود: به 1402 معلم شاغل ماهیانه سهم صندوق بازنشستگی پرداخت می شود که نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات TBMM با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش ناشی از رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده است، گفت: شهریور 1400 به بعد از نظر رتبه تا بتوانند از مزایا در حقوق خود برخوردار شوند.

وحیدی در خصوص پرداخت بدهی رتبه 1400 معلم شاغل در 6 ماهه دوم سال گفت: آموزش و پرورش می گوید درخواست را ارسال کرده اما نهاد برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا