دانستنی ها

روباه، معجون سلامتی و شفابخش

روباه یکی گیاه دارویی بسیار مفیدی است که از غده زیرزمینی گیاه به دست می آید. این گیاه چند ساله مقاوم دارای خوشه های گل و برگ های پهن است. گل های گیاه روباه صورتی یا سفید با راه راه های بنفش و بنفش است و گلبرگ های پایینی به سمت نوک باریک و تیز هستند. گیاه روباه از خانواده ارکیده است که گونه های مختلفی دارد.

به گزارش نمناک، پوست غدد زیرزمینی گیاه روباه صورتی و داخل آن سفید است. روباه طعم کمی شیرین، چسبناک و کمی تند دارد. محل رویش این گیاه عموماً در باغ ها و نخلستان ها است و اغلب از اواخر دوره به بعد کاشته می شود. فروردین تا اواخر وقت خرداد زمان گلدهی است. طبیعت گیاه روباه گرم و مرطوب است.

در واقع پودری است که از آسیاب کردن غده های زیرزمینی گیاه به دست می آید. این گیاه دارای دو غده زیرزمینی است که ریشه های آن بیرون می آید. یکی غده خالی منبع رشد گیاه است و دوم غده پر شده برای تولید و رشد گیاه در سال بعد. این غده برای مصارف دارویی و غذایی استفاده می شود.

ارکیده، ارکیده، بیضه، ارکیده، شاتریون، وانیل، تولکی، ارکیده، روباه مصری، سورکتون، سه برگ، سالپ، کوکره، لومیری، ارکیده، کوخری و گل ملکه خورشید از دیگر نام های روباه است. گیاه دارویی.

غده های گیاه روباه را می توان در اوایل تابستان برداشت کرد. گیاه دارویی ثعلب حاوی ترکیبات شیمیایی متشکل از نمک های معدنی، کربوهیدرات ها، قند، برخی موسیلاژهای مشابه باسورین، نشاسته اصلاح شده، مواد پروتئینی، مواد لعاب، یک ماده صمغ عربی گلوکزیدیک به نام لوروگلوسین، آلبومین، نشاسته و اسانس است.

مقدار زیادی ماده لعاب (موسیلاژ) و ماده ای شبیه صمغ و نشاسته غربی و مواد رنگی و مقدار کمی املاح معدنی و اسانس پس از خشک شدن گیاه به کومارین تبدیل می شود.

برنامه Fox:

همانطور که گفته شد می توان از پودر و جوشانده روباه استفاده کرد. روباه در تهیه بستنی سنتی ایرانی، بستنی یونانی (کایمکی)، بستنی ترکی (داندرما) و بستنی عربی (بوزا) استفاده می شود.

بستنی ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند، انرژی را افزایش می دهد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. زیرا حاوی شیر و لبنیات است که کلسیم بدن را تامین می کند.

در ترکیه نوشیدنی معروفی به نام «سالپ» از ترکیب دستکش روباهی با شیر داغ، دارچین و شکر تهیه می شود. این نوشیدنی قبل از معرفی قهوه و چای در کشورهای دیگر مانند انگلستان و آلمان نیز مصرف می شد.

دسرهایی مانند پودینگ روباه و بستنی روباه نیز از پودر روباه تهیه می شود.

برخی از گونه های روباه مانند Orchis morio L مصارف دارویی دارند. در کشورهایی مانند انگلستان و آلمان از آرد روباه برای تهیه چای استفاده می شد.

گیاه دم روباهی خشک یکی یکی از مواد مغذی مهم و حیاتی ملوانان است. البته شایان ذکر است که حداکثر مصرف مجاز این گیاه 2 گرم در روز است.

ویژگی ها و مزایای فاکس

درمان مشکلات گوارشی

روباه حاوی مواد مخاط مانندی است که برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، نفخ و سوء هاضمه مفید است. همچنین به درمان اسهال به خصوص در کودکان کمک می کند.

درمان ریزش مو

دم روباهی حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که در طب سنتی برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول ها استفاده می شود.

ماسک روباه برای مو:

برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست سر، دستکش روباهی را با روغن زیتون و گلاب مخلوط کرده و به مو و پوست سر بمالید. سپس بعد از 15 دقیقه موهای خود را با آب بشویید و شامپو بزنید.

می توانید از دستکش روباه و پودر خرزهره نیز به عنوان ژل مو استفاده کنید. برای این منظور 50 گرم روباه و مقداری روغن نارگیل و 20 گرم گل پانرک را در 1 لیتر آب می جوشانیم و صاف می کنیم. پس از خنک شدن می توان از آن به عنوان ژل استفاده کرد.

جوانسازی پوست صورت

روباه در بازسازی سلول های پوست بسیار موثر است زیرا با از بین بردن چین و چروک پوست را سفت می کند و در نتیجه پوست صورت را جوان می کند.

آکنه و جوش های صورت را از بین ببرید

یکی یکی از بهترین خواص گیاه فندق جادوگر در طب سنتی درمان بسیاری از بیماری های پوستی مانند آکنه و جوش است.

درمان سکته مغزی

فلج عصب صورتی بیماری است که در آن عصب صورت فلج می شود. استفاده از روباه در درمان این نوع فلج و کاهش علائم آن بسیار مفید است.

درمان تورم کلیه و مثانه

عفونت کلیه یکی این یک بیماری شایع است که از مثانه شروع شده و تا کلیه ها پیشرفت می کند. روباه برای درمان عفونت و همچنین تورم کلیه و مثانه بسیار مفید است.

درمان کم خونی

کم خونی به دلیل کاهش میزان هموگلوبین در خون در عروق رخ می دهد. مهمترین علت کم خونی کمبود آهن در خون است. Fox Brew خواص زیادی برای درمان کم خونی دارد.

درمان یبوست

یکی یکی از بیماری های گوارشی یبوست است که باعث سفت شدن مدفوع و دفع آن می شود. برای درمان این بیماری عصاره روباه را با شیر گرم ترکیب کنید. مصرف این ترکیب باعث نرم شدن حرکات روده و درمان یبوست می شود.

درمان دردهای عصبی

فاکسگلو به عنوان یک مقوی اعصاب شناخته می شود که می تواند به درمان درد عصبی و کاهش استرس روی اعصاب بدن کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روباه دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سرفه و سرماخوردگی کمک می کند.

درمان لرزش

لرزش یا لرزش بدن (تشنج) شامل حرکات اضافی بدن است. این حرکات اضافی بدن در اثر انبساط و انقباض پی در پی عضلات ایجاد می شود. گیاه روباه در درمان گال موثر است.

درمان اسهال

روباه دارای ترکیبات مینا مانند است که در بهبود حرکات روده موثر است. خوب یکی به ویژه برای رفع اسهال کودکان از روش های درمانی طبیعی استفاده می شود.

مصرف روباه در کودکان

در گذشته از روباه در شیر برای تحریک رشد کودکان استفاده می شد. روباه در سلامت کودکان بسیار موثر است.

از کجا روباه بخریم؟

توجه داشته باشید که آرد روباه موجود در بازار ممکن است با روش های شیمیایی تهیه شده باشد، بنابراین توصیه می کنیم آرد روباه را در خانه تهیه کنید. دستکش روباهی را از داروساز بخرید و آن را در خانه آرد کنید.

طرز تهیه آرد روباه:

روباه های موجود در بازار ممکن است با روش های شیمیایی تهیه شده باشند. بنابراین بهتر است آن را در منزل تهیه کنید. برای تهیه آرد گل روباهی پیاز یا غده گیاه روباه را بشویید و در آب جوش نگه دارید تا کمی پف کند. سپس خشک کرده و آسیاب کنید.

عوارض و مضرات فاکس

عدم توجه به بهداشت فردی باعث ایجاد مشکلاتی در دهانه رحم می شود و مصرف زیاد دستکش روباه باعث تشدید این وضعیت می شود.

مصرف بیش از حد دستکش روباهی باعث خراب شدن تارهای صوتی می شود که این امر باعث بروز مشکلاتی در فرد می شود.

مصرف فندق برای مبتلایان به واریکوسل مضر است. به همین دلیل این افراد برای جلوگیری از تشدید بیماری باید روباه کمتری مصرف کنند.

مصرف زیاد روباه باعث ضعیف شدن دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شود، بنابراین برای معده و افرادی که زود عصبانی می شوند مضر است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا