اخبار روز

روایت مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل، تولید فوری واکسن ایران و…

امیر سرتیپ امیر حاتمی مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده گفت: شهید هسته ای و دفاعی کشور جوانی خشن در راه بود. با استکبار و متجاوزان نهاد مبارزه کرد و در مقابل دروغ به جبهه قانون آمد. او شروع به کار در زمینه جنگ های مدرن کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سلاح شیمیایی توسط صدام جنایتکار یکی از معضلات و تهدیدات جدی ما در دوران دفاع مقدس است، افزود: رژیم بعث با حمایت غرب و بر خلاف تمامی معاهدات بین المللی از این سلاح استفاده کرده است. این سلاح ها علیه شبه نظامیان استفاده می شود.» مردم ایران و عراق. استفاده شده.

جزئیات جدید ترور شهید فخری زاده/ حدود 3 دقیقه طول کشید/ چه کسانی به عوامل دشمن اطلاعات دادند؟

هدیه عجیبی که صدام حسین به زندانیان ایرانی داد/ آیا تا به حال چنین چیزی در ایران داشته اید؟+ عکس

وزیر دفاع پیشین گفت: همانطور که امروز با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می بینیم، هیچ بازدارندگی در برابر جنایات جنگی وجود ندارد و جهان در برابر این جنایات و نسل کشی ها سکوت کرده و یا به این فجایع اهمیتی نمی دهد.

امیر حاتمی تصریح کرد: شهید محسن فخری زاده پس از جنگ به عضویت هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در عرصه های علمی و دانشی درآمد و تحصیلات خود را در رشته فیزیک به پایان رساند و سپس برای خدمت به دانشگاه مالک اشتر وارد شد. وزارت دفاع.

وی بر شکل گیری ویژگی های علمی، پژوهشی و پژوهشی شهید دکتر 100 هزار شهید شیمایی و جانبازان انقلاب تاکید کرد. این ملت بزرگ در دفاع از آرمان های مقدس اسلام و انقلاب این تهدیدات عینی را با گوشت و پوست و استخوان لمس کرده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در خصوص تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی یا «سپند» گفت: شهید فخری زاده به طور مشخص سه موضوع دفاع هسته ای، پدافند شیمیایی و پدافند میکروبی را دنبال می کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه امروز به برکت تلاش های شهید فخری زاده و همکارانش در حوزه پدافند شیمیایی به دستاوردهای چشمگیری دست یافته ایم و تجهیزات پیشرفته و خوبی تولید کرده ایم.

وی در خصوص تولید کیت تشخیصی کرونا در مجموعه به مسئولیت شهید فخری زاده افزود: این شهید نیز فعالیت های علمی گسترده ای برای تولید واکسن کرونا انجام داد و این واکسن کاملا ایرانی به نام شهادت این شخصیت نادر نامگذاری شد. شهید بزرگوار با عنوان واکسن به نام «فخرا» لقب گرفت.

وزیر اسبق دفاع با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده با توجه به تجربیات ارزنده و مطالعات گسترده خود پیش بینی کرده بود دنیا درگیر مشکلات میکروبی شود، گفت: شهید این مشکل را اعلام کرد و با وزارت بهداشت هماهنگی هایی انجام داد.

وی با بیان اینکه با تمرکز و تلاش شهید فخری زاده خیلی زود به تولید واکسن کرونا دست یافتیم، تصریح کرد: اگر کشور در این زمینه آمادگی بهتری داشت می توانستیم زودتر به تولید این واکسن برسیم هرچند که حساسیت ها و دقت های خاصی در تولید واکسن انسانی وجود داشته و دارد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص وجود رزمایش در دوران کرونا، گفت: شهید فخری زاده و مجموعه سپند از مصادیق بارز این رزمایش هستند. اجرای این طرح هوشمندانه در وزارت دفاع. در آن زمان روشی مشخص و مدون تدوین و برنامه ریزی شد.

امیر سرتیپ حاتمی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده مصمم به خنثی کردن تهدیدات دشمن در حوزه هسته ای بود، تصریح کرد: شهید والا مقام معتقد بود کسانی که هزاران بمب اتمی می سازند و نگهداری می کنند همان دو بمب اتمی هزاران هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی هستند. مردم کشته شده اند و رژیم صهیونیستی اکنون صدها بمب هسته ای دارد و تهدیدی جدی برای جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به جنایات دشمنان در غزه گفت: هیچ جنایتی از سوی آنها غیر ممکن نیست و سران کشورهای غربی در این فجایع علیه بشریت شریک هستند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا افزود: شهید فخری زاده دانشمندی جامع و برجسته و در زمینه فناوری هسته ای بسیار صاحب نظر بود و حتی دشمنان به وی لقب هسته ای ایران را دادند. پدر حقیقت شهید فخری زاده استاد علوم هسته ای دفاع هسته ای بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده تا زمان شهادت در کشور گمنام بود، گفت: دشمنان 20 سال پیش این شهید را به خوبی می شناختند و او را در لیست تحریم های هسته ای قرار داده بودند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه شهید فخری زاده تجسم کامل یک دانشمند فداکار، مخلص و دولت مدار است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا حکیم فرزانه فرمودند که «مقام علو درجات خداوند» این مرد بزرگوار با شهادتش. ثواب آن سخت کوشی است و اخلاص او کم بود و این مقام با هیچ مقام دنیوی قابل مقایسه نیست.

مشاور فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: شهید فخری زاده مدیری در حوزه علمی و پژوهشی است، ارتباط تنگاتنگی با محققان و نخبگان بزرگ علمی کشور دارد و در عرصه های علوم نوظهور نفوذ کرده است. جنایت ترور این دانشمند برجسته یکی از برکات شهادتش این بود که شورای اسلامی فورا اساسنامه سازمان را تصویب کرد و بودجه های این سازمان برای تسریع در ادامه راه روشن شهید چند برابر شد. که تصمیم حکیمانه مقام معظم رهبری بود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به زحمات شبانه روزی شهید فخری زاده تاکید کرد: این شهید بسیار وارسته و نمونه ایمان و عمل صالح به معنای واقعی کلمه بود و وظیفه ماست که انجام دهیم. کار ماست.» در راستای ظهور منجی عالم بشریت امام زمان. عج) انجام دادن.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده متفکر قرآن، اهل فلسفه، علم، شعر و ادب بود، افزود: این شهید در راستای دستیابی به فناوری های نوین و بدیع، عمیقاً به علوم قرآنی مشغول بود و با طبیعت آشنا بود. و آفریده های او نیز از همین عوالم آمده است.

وزیر اسبق دفاع با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده همواره با تهدید جدی دشمنان نظام اسلامی مواجه بود، افزود: صبر و بردباری این شهید و خانواده معززش در این سال ها ستودنی و قابل تحسین بود.

219218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا