اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

رهبران صنعت هوش مصنوعی هشدار می دهند: این فناوری باعث انقراض انسان می شود

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

مسئولین شرکت های اصلی هوش مصنوعی نسبت به خطر انقراض برای انسان به دلیل این فناوری هشدار دادند.

به گزارش نیویورک تایمز، چندین توسعه دهنده در صنعت هوش مصنوعی امروز گفتند که این فناوری می تواند به اندازه ویروس های همه گیر یا بمب های هسته ای خطرناک باشد. مرکز ایمنی هوش مصنوعی، یک سازمان خصوصی، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که کاهش خطر انقراض از طریق هوش مصنوعی باید در کنار سایر تهدیدهای بزرگ از جمله ویروس‌ها و جنگ هسته‌ای در نظر گرفته شود. بیانیه این سازمان به امضای بیش از 350 نفر از اعضای رده بالای فعال در حوزه هوش مصنوعی رسیده است.

امضاکنندگان این بیانیه عبارتند از سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI و سازنده هوش مصنوعی ChatChi PT، دمیس حسابیس، مدیر عامل بخش DeepMind گوگل، جفری هینتون و یوشوا بنجیو، دو تن از سه محققی که برنده جایزه تورین شدند. حوزه شبکه های عصبی، به عنوان بنیانگذاران صنعت هوش مصنوعی شناخته می شوند.

این اعلامیه در زمانی منتشر می شود که نگرانی های فزاینده ای در مورد آینده و خطرات هوش مصنوعی در سراسر جهان وجود دارد و پیشرفت های اخیر در چت بات ها این نگرانی را ایجاد کرده است که هوش مصنوعی می تواند شغل میلیون ها نفر را از بین ببرد. در ماه های اخیر، سام آلمتن که این بیانیه را نیز امضا کرده است، نگرانی هایی را در مورد آینده هوش مصنوعی در سنای آمریکا مطرح کرده است.

دن هندریکس، مدیر اجرایی مرکز امنیت هوش مصنوعی نیز در مصاحبه ای گفت که حتی در میان توسعه دهندگان هوش مصنوعی نیز نگرانی وجود دارد و این اشتباه است که بگوییم تنها تعداد کمی از افراد نسبت به این فناوری شک دارند.

هفته گذشته سام آلتمن در وبلاگ خود خواستار همکاری بین هوش مصنوعی سطح بالا شد و خواستار تشکیل یک نهاد بین المللی برای کنترل این فناوری شد.

منبع: فارس

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان رهبران صنعت هوش مصنوعی هشدار می دهند: این فناوری باعث انقراض انسان می شود

که در تاریخ 2023-05-31 00:32:56 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا