اخبار روز سینما

رمضان 1403 امسال چه روزی و در چند شنبه است؟ + تاریخ و زمان دقیق

به گزارش پی ام آپ، عید سعید فطر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلام است. عید فطر اولین روز ماه شوال است و زمانی تأیید می شود که هلال ماه شوال در پایان روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان دیده شود یا 30 روز از اول ماه رمضان گذشته باشد. در این روز مسلمانان ملزم به پرداخت زکات فطره هستند و عید سعید فطر در کشورهای اسلامی و ایران تعطیل است.

با نزدیک شدن به دهه سوم ماه مبارک رمضان و در حالی که کشورهای اسلامی خود را برای برگزاری جشن عید سعید فطر آماده می کنند، تاریخ دقیق عید فطر در ایران سال 1403 تعیین شده است. با توجه به اینکه رمضان امسال روز سه شنبه بیست و دوم است اسفند از آنجایی که سال 1402 آغاز شده است، روز عید فطر امسال در گاه شماری 1403 خورشیدی در روز چهارشنبه بیست و دوم ماه می باشد. فروردین 1403. علاوه بر این، در تقویم هجری 1445، تاریخ عید فطر برابر با اول ماه شوال و مطابق تقویم میلادی 2024، تاریخ عید فطر برابر است با 10 آوریل.

ماه مبارک رمضان چند روز تعطیل است؟

از سال 1390، عید سعید فطر در ایران به مدت دو روز (روز عید و پس از آن) با تصویب شورای اسلامی و شورای نگهبان تعطیل رسمی است. تقویم 1403، چهارشنبه 22 فروردین 1403 و پنجشنبه 23 فروردین ساعت 1403 برای عید فطر تعطیل است امسال چون این دو روز موازی با آخر هفته و جمعه است سه روز عید فطر تعطیل خواهیم بود.

مقدار طبیعی سال 1403

دفاتر آیت الله سیدعلی سیستانی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله سیدعلی خامنه ای، آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله عبدالله جوادی آملی و آیت الله یوسف صانعی تاکنون میزان زکات فطره را اعلام کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای میزان مالیات طبیعی را اعلام کردند

رهبر معظم انقلاب ها میزان فطریه را در سال 1445 به شرح زیر بیان کردند. قیمت طبیعی گندم برای هر نفر 65 هزار تومان (شصت و پنج هزار تومان) و قیمت برنج هر نفر 180 هزار تومان (صد و هشتاد هزار تومان) است.

آیت الله سید علی سیستانی

در بخشنامه دفتر آیت الله سید علی سیستانی درباره میزان فطره زکات چنین آمده است: چون مقدار فطره زکات هر نفر سه کیلوگرم است، مقدار فطره به جای آرد هفتاد (70) است. ) هزار تومان و یکصد و هشتاد (180) هزار تومان فطریه به جای برنج ایرانی.

آیت الله سیستانی مبلغی برای کفاره اعلام نکردند.

آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز میزان فطره سال جدید را اعلام کرد و بر این اساس زکات فطره امسال با توجه به قوت غالب گندم 650 هزار ریال و بر اساس قوت غالب برنج برای هر نفر یک میلیون و 800 هزار ریال است. .

همچنین قیمت برنج غیر ایرانی نیز یکصد و بیست (120) هزار تومان تعیین شد.

آیت الله صانعی

طبق فتوای حضرت آیت الله العظمی ثانی (قدس سرّه) مبنی بر کفایت و امتیاز تقریبی سه کیلوگرم گندم، جو، خرما، کشمش و برنج که مهمترین قوه مردم امروزی است، قیمت هر بازار کافی است. بنابراین با توجه به بررسی قیمت گندم و برنج از سوی دفتر مرحوم آیت الله اعظمی صانعی (ره)، میزان کفاره و فطری در سال 1403 به شرح زیر است: «سرانه فطریه بهای گندم 65000 است. قیمت برنج ایرانی به ازای هر نفر 65000 تومان و برنج خارجی 250000 تومان است.

ندامت غیر عمد روزی 15000 تومان توبه عمدی 900000 تومان.

آیت الله نوری حمدانی

دفتر آیت الله حسین نوری همدانی با صدور اطلاعیه ای در خصوص میزان زکات فطره سال 1403 اعلام کرد: بر این اساس، قیمت صحیح گندم 65000 تومان و برنج 180000 تومان است، کسانی که حاضرند بپردازند. همچنین در صورتی که کالاهای ذکر شده در منطقه محل زندگی خود قیمت متفاوتی دارند، خرید و استفاده کنید.”

ضمنا کفاره غیر عمد برای هر روز 16 هزار تومان و کفاره عمد هر روز 960 هزار تومان است.

آیت الله جوادی آملی

بر اساس اعلام دفتر آیت الله جوادی آملی، مبلغ طبیعی سه کیلو گندم، برنج و مقادیر مشابه به ازای هر نفر یا معادل این قیمت ها، بسته به قدرت حاکم بر منطقه باید به قیمت روز پرداخت شود. .

ضمناً کفاره روزه غیر عمد 16 هزار تومان و کفاره روزه غیر عمد 960 هزار تومان است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا