اخبار روز

رمزگشایی تبلت های 4000 ساله با پیش بینی های ترسناک برای آینده (+ عکس)

محققان اخیراً توانستند الواح بابلی باستانی را رمزگشایی کنند که پیش بینی های ترسناکی در مورد بلایا و رویدادهای آینده داشت.

به گزارش روزیاتو، این الواح 4000 ساله بیش از یک قرن پیش در عراق کشف شد. اما اخیراً آنها به طور کامل ترجمه شدند و ارتباط آنها با رویدادهای نجومی هنوز مشخص نبود.

بابلی های باستان علاقه زیادی به آسمان و ماه داشتند و خسوف ها را مربوط به بلایای طبیعی و رویدادهای تاریخی می دانستند.

این الواح حاوی 61 پیشگویی است که بر روی 4 لوح گلی نوشته شده است. این پیش بینی ها شامل هشدارهایی در مورد مرگ یک پادشاه و سقوط یک ملت است.

اگرچه این لوح ها بین سال های 1892 تا 1914 به موزه بریتانیا منتقل شدند، اما این اولین بار است که خط میخی روی آنها به طور کامل ترجمه می شود.

این لوح‌ها بلایای طبیعی وخیم را پیش‌بینی می‌کردند، از جمله: «در بهار، ملخ‌ها به محصولات حمله می‌کنند و باعث قحطی می‌شوند».

علاوه بر این، این الواح به شورش ها و بلایای ناشی از دشمنان خارجی و آب و هوا اشاره دارد.

رمزگشایی لوح های 4000 ساله با پیش بینی های ترسناک برای آینده

یکی از پیش‌بینی‌های رمزگشایی شده می‌گوید: «باران و سیل خواهند آمد و «آداد» (خدای طوفان‌ها و باران) خرمن‌ها را نابود خواهد کرد. ایلامی‌ها و گوت‌ها به شورشیان حمله خواهند کرد.

پیش‌بینی دیگری می‌گوید: «دشمن شهرها و دیوارهای شهر را ویران خواهد کرد».

این الواح احتمالاً از شهری به نام «سیپار» می آیند که در زمان امپراتوری بابل در عراق کنونی قرار داشت و قدمت آن به دوره بابلی قدیم (حدود 1894 تا 1595 قبل از میلاد) می رسد.

به گفته محققان، بابلی های باستان ممکن است بر اساس تجربیات گذشته خود پیش بینی هایی درباره کسوف و رویدادهای آینده داشته باشند. این لوح ها قدیمی ترین نمونه های پیش بینی کسوف هستند که تاکنون کشف شده اند.

رمزگشایی لوح های 4000 ساله با پیش بینی های ترسناک برای آینده

بابلی های باستان می دانستند چه زمانی ممکن است خورشید گرفتگی رخ دهد و معتقد بودند که ماه گرفتگی می تواند مرگ پادشاه آنها را پیشگویی کند. از این رو برای حفاظت از شاه مراسمی برپا می کردند.

محققان اخیرا موفق به رمزگشایی خط خط میخی شده اند یکی یکی از قدیمی ترین فونت هاست. این نوع خط در طول تاریخ در زبان های نوشتاری مانند سومری، اکدی و پارسی باستان به کار می رفته است.

مردم باستان بین النهرین، خورشید گرفتگی را نشانه مرگ پادشاهان خود می دانستند و برای محافظت از حاکمان خود، ماه گرفتگی را پیش بینی می کردند.

آنها معتقد بودند که “رویدادهای آسمانی نشانه هایی هستند که خدایان برای هشدار در مورد آینده روی زمین قرار می دهند.”

رمزگشایی لوح های 4000 ساله با پیش بینی های ترسناک برای آینده

مشاوران شاه در شب آسمان را بررسی کردند و مشاهدات خود را با متون علمی و فال های آسمانی مقایسه کردند.

بابلی های باستان از تاریخ، حرکت سایه ها و مدت زمان خورشید گرفتگی برای پیش بینی نشانه های آنها استفاده می کردند.

محققان نیز یکی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که او می‌گوید: «اگر ماه‌گرفتگی از مرکز تاریک شود و ناگهان روشن‌تر شود، پادشاه خواهد مرد و عیلام نابود خواهد شد».

پیش بینی دیگری حاکی از نابودی دو منطقه دیگر در بین النهرین، سوبارتو و آکد بود که در صورت وقوع خورشید گرفتگی از جنوب به شمال رخ می دهد.

رمزگشایی لوح های 4000 ساله با پیش بینی های ترسناک برای آینده

محققان بر این باورند که این پیش‌بینی‌ها مردم را مجبور می‌کرد تا اقدامات شدیدی را برای محافظت از رهبر خود انجام دهند. یکی وی درباره پیش بینی ها گفت:

پادشاهی معروف از بین می رود و پسرش که هنوز تاج و تخت را نگرفته بر تخت سلطنت می نشیند و جنگی را آغاز می کند. زمین خالی از سکنه و شهرهایش ویران خواهد شد.

اما پادشاهان فقط به این پیش بینی ها بسنده نکردند. زمانی که شگون ها پیش بینی می کردند که پادشاه خواهد مرد، از روش های دیگری مانند معاینه احشا حیوانات برای تأیید وجود یا نبودن خطر واقعی استفاده کردند.

اگر با بررسی احشا مشخص شد که فاجعه ای نزدیک است، بابلیان باستان معتقد بودند که با انجام مراسم خاصی می توانند فال بد را از بین ببرند و از شر آن خلاص شوند.

فال های مرتبط با کسوف معمولاً مرگ پادشاه را پیش بینی می کرد و ناسا گزارش می دهد که بابلی ها گاهی اوقات پادشاهان جایگزینی را برای تحمل خشم خدایان و محافظت از او به جای شاه اصلی تعیین می کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا