رقیب اسباب بازی های X فروخته شد!

شبکه اجتماعی Mastodon، رقیب غیرمتمرکز X (توئیتر سابق)، برای تامین مالی توسعه خود، شروع به فروش محصولات خود در قالب عروسک های ماستودون شایان ستایش و براق کرد.

اگر شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز و منبع باز را دوست دارید که قدرت را به جای میلیاردرها در اختیار مردم قرار می‌دهند، می‌توانید با خرید اسباب‌بازی از این هدف حمایت کنید.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی ماستودون که رقیب غیرمتمرکز “X” (توئیتر سابق) است، برای تامین مالی توسعه خود، فروش محصولات خود را در قالب عروسک‌های زیبا و براق مستودون آغاز کرده است.

پس از یک نظرسنجی نشان داد که بیش از 6700 کاربر مستودون مایل به خرید محصولات این شرکت هستند، این شرکت سال گذشته اعلام کرد که تلاش‌های توسعه را از طریق فروش محصولات تامین می‌کند. اندکی پس از آن، Mastodon یک نسخه آزمایشی از محصول شبیه فنجان را منتشر کرد که به سرعت فروخته شد. اکنون عروسک پولیش Mastodon با قیمت 45 دلار در دسترس است. این محصولات در حال حاضر فقط در اتحادیه اروپا موجود است و ارسال به ایالات متحده به دلیل طوفان های اخیر با تاخیر مواجه شده است.

چند ساعت پس از عرضه، ماستودون 176 عروسک فروخت و تا پایان روز فروش این شرکت به 200 عدد رسید.

به گفته TechCrunch، تصور اینکه چگونه این شبکه اجتماعی کوچک می تواند پول کافی برای رقابت با غول هایی مانند X را جمع آوری کند، دشوار است.

ماستودون که از نژاد منقرض شده ماموت ها نامگذاری شده است، با هشتگ ها و بحث های سیاسی از بسیاری جهات شبیه X است. اما در حالی که X و فیس بوک توسط یک شرکت اداره می شوند، Mastodon بر روی هزاران سرور رایانه نصب شده و توسط مدیران داوطلبی اداره می شود که سیستم های خود را با هم گروه بندی می کنند. مردم پست ها و لینک ها را روی سرورهای خود یا Mastodon یا با کاربران روی سرورهای دیگر در این شبکه رو به رشد تبادل می کنند. Mastodon حاصل تلاش یک برنامه نویس جوان آلمانی به نام Eugen Rochko است و تولد این پلتفرم حاصل تمایل روچکو برای ایجاد فضای عمومی خارج از کنترل هر نهادی بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما