اخبار روز

رقم یارانه خرداد تغییر/جدول


به گزارش مانیبان، بر اساس اخبار واصله 220 هزار تومان یارانه کالا و 300 هزار تومان یارانه نقدی جمعاً 520 هزار تومان به حساب مردم واریز می شود.

یارانه نقدی خرداد 1403 دهک اول تا سوم: 400 هزار تومان

یارانه نقدی خرداد 1403 دهک چهارم تا نهم: 300 هزار تومان

وزیر کار با اشاره به طرح الکترونیک کالابرگ ادامه داد: هم اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده ها بر اساس آن رفتار خود را تغییر داده اند و با اجرای این طرح که در هفت فاز تدوین شده است، رفتار اقتصادی و مردمی به وجود آمده است. زندگی اجتماعی در حال تغییر است مردم به سمت خرید غذاهای سالم حرکت می کنند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه جامعه نیز در پاسخ به این سوال که این طرح سه ماه مشکلات کمتری داشت و با موفقیت به پایان رسید، گفت: این طرح به مدت سه ماه با مشکل مواجه شده است.

ضمناً با 230 هزار فروشگاه مربوط به این طرح توافقی صورت گرفته و در این زمینه بدهی نداریم. ادامه این طرح نیازمند بررسی است که در حال انجام است و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

با عنایت به اعلام موافقت و آمادگی دولت برای اجرای مجدد این طرح و همچنین استقبال بالای مردم از آن، انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد اجرای طرح مذکور یا مواردی از این دست باشیم. مانند آن مشابه این یکی

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون برای ادامه پروژه کالابرگ، احتمالا در خرداد بگذارید طرح ادامه پیدا کند. اما هنوز دقیقاً زمان اتهام کالابرگ فرا رسیده است خرداد ماه 1403 مشخص نشده است.

اکثریت قریب به اتفاق جامعه هدف از تخصیص صورتحساب الکترونیکی استقبال کردند که نشان از اقدام خوب و موفق دولت دارد.

تصویب نامه مصوب 9/02/1403 جلسه هیأت وزیران مبنی بر «تداوم اجرای پیش نویس فهرست محصولات الکترونیکی در سال 1403» طی نامه شماره 24629 مورخ 16/02/1403 ابلاغ شد.

در این اطلاعیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه مورخ 9/2/1303 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1- در اجرای قطعات (1) و (2) بند (الف) تبصره (8) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و در راستای تداوم اجرای محصولات الکترونیکی. طرح فهرستی در سال 1403 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است طرح مذکور را طبق قانون اعتبارات مربوطه مصوب در قانون بودجه سال جاری اجرا کند.

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور طبق مصوبات هماهنگی اقتصادی دولت می باشد.

2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است بر اساس بند (پ) تبصره (16) قانون بودجه سال 1403 کل کشور (قسمت اول) و تا زمان ابلاغ بند دوم قانون مذکور. به شرح بند فوق، در خصوص تخصیص اعتبارات برای کالاها به صورت بر اساس محاسبه و به نسبت میزان اعتبارات مقرر برای کالاها در جداول قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور.

تبصره – در اعمال این بند و برای تسویه مطالبات ذخیره طرفین قرارداد در طرح فجران، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است دویست میلیارد ریال از اعتبارات بودجه عمومی را به دستگاه مجری پرداخت کند. شرکت خدمات فناوری رفاه ایران (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

طراحی کاتالوگ الکترونیکی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شروع عید نوروز از هجدهم می باشد. اسفند 1402 با کلید و تا 21 اردیبهشت ماه ماه 1403 ادامه یافت.

طرحی که در آن فرد یارانه ای در صورت استفاده از لیست کالاها و خرید از سبد غذایی 11 گانه مورد تایید وزارت کار، 220 هزار تومان به مبلغ 400 هزار تومانی لیست کالاهای خود اضافه می کرد شما می توانید تا 620 هزار تومان از این اقلام خاص را خریداری کنید. یعنی خانواده ای که هر نفر 300 هزار تومان یا 400 هزار تومان می گرفت، 220 هزار تومان بیشتر می گرفت که باید برای خرید 11 قلم کالا هزینه می شد.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص محصولات الکترونیکی به اقشار ضعیف جامعه اقدام خوبی از سوی دولت بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نکته مهم در اینجا این است که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی اقشار ضعیف جامعه، تخصیص ورق الکترونیک باید ادامه یابد تا شاهد شرایط بهتر و مطلوب تری برای اقشار ضعیف جامعه باشیم.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر کار اجرایی با نقص و اشکال همراه است و در مورد کاتالوگ الکترونیک نیز باید با رفع مشکلات، سیال بودن امور را در این زمینه بررسی کنیم.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به استقبال 60 میلیون نفری از اجرای طرح تجارت الکترونیک و تاثیر مثبت آن بر طبقات متوسط ​​و ضعیف جامعه تلاش بر این است که منابع لازم برای ادامه پروژه فراهم شود.

پیش از این ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی، درباره طرح کاتالوگ الکترونیکی نیز گفته بود: هزار فروشگاه به این سامانه متصل هستند و از حدود 61 میلیون ایرانی واجد شرایط، بیش از 53 میلیون نفر از این سامانه بهره مند شده اند. پروژه فجرانه یا از کاتالوگ الکترونیکی.” »

وی همچنین تاکید کرد: نکته مهم این است که پایین ترین دهک ها شناسایی شود تا مردم از این طرح بهره مند شوند. البته این طرح بر اساس سیستم هایی که برای تعیین اعشار وجود دارد تا کنون در رسیدن به جامعه هدف موفق بوده است.» اقتصاد 100


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا