اخبار روز سینما جهان

رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن/پیش‌بینی‌های اولیه اسکار ۲۰۲۵

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پیش بینی های اولیه اسکار 2025 حاکی از رقابت جدی چند بازیگر برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد است.

انتشار اولین تیزر برای فیلم موردانتظار گلادیاتور ۲ ساخته ریدلی اسکات، صاحب نظران و تماشاگران سینما را نسبت به آنچه ممکن است پل ماسکیل، دنزل واشنگتن و پدرو پاسکال در این فیلم نشان دهند، هیجان زده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، گفته می‌شود که دنزل واشنگتن برای فیلم‌های «شکوه» و «روز تمرین» ۲ جایزه اسکار دریافت کرده است. یکی او یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های دوران حرفه ای خود را در این فیلم ارائه می دهد و حتی بازی اش با نقش دانیال. دی- لوئیس در «دار و دسته های نیویورکی» با هم مقایسه می شود و به همین دلیل به شکل بالقوه ای انتظار می رود به جای ایفای نقش مکمل، به عنوان بازیگر اصلی نامزد شود. «درس پیانو» اثر جدید واشنگتن است که او تهیه کننده است و پسرش جان دیوید واشنگتن در آن ایفای نقش کرده است. با این فیلم می توان به اولین زوج پدر و پسری که در عرصه بازیگری نامزد شده اند فکر کرد!

اما راه درازی در پیش است و نامزدهای قابل توجه دیگری نیز وجود دارند، از جمله رالف فاینس که از زمان «بیمار انگلیسی» در سال 1997 تاکنون نامزدی دریافت نکرده است. این بازیگر بریتانیایی برای فیلم هیجان انگیز «برخورد خصوصی» مورد توجه قرار گرفته است. ادوارد برگر و البته خواکین فینیکس را نمی توان فراموش کرد. بهتر از قبل ظاهر شده است.

«آواز بخوان» گرگ کودار با بازی کلمن دومینگو و نامزد اسکار اندرو گارفیلد با بازی در درام رمانتیک جان کراولی «ما در زمان زندگی می کنیم» نیز ممکن است قلب ها را بدزدد. در همین حال، جسی پلمونز می‌تواند با کار خارق‌العاده‌اش در درام «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس که در جشنواره فیلم کن با موفقیت روبرو شد، وارد گودال شود.

بازیگران جوانی مانند الیوت هفرنان از فیلم حماسی بلیتز استیو مک کوئین در جنگ جهانی دوم و اتان هریس از اقتباس رامل راس از رمان پرفروش پسران نیکل نیز می توانند در این رقابت حضور داشته باشند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 2 مارس 2025 برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا