اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در ۴ ایالت کلیدی

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در ۴ ایالت کلیدی

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در ۴ ایالت کلیدی

براساس تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی «هیل» با نشر چندین نظرسنجی برگزار شده توسط موسسه‌های آمریکایی همچون «نیویورک تایمز/ کالج سینا» در گزارشی از رقابت بسیار نزدیک ترامپ و هریس در دست‌کم چهار ایالت کلیدی موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» خبر داد.

 

طبق این نظرسنجی که امروز شنبه منتشر شده است، در ایالت «آریزونا» نامزد حزب جمهوری‌خواه با کسب ۵۰ درصد آرا، با اختلافی ۵ درصدی بر هریس پیشتاز است.

 

در ایالت «نوادا» نیز، ترامپ با کسب ۴۹ درصد آرا و اختلافی ۲ درصدی، هریس را شکست داده است. اما طبق گزارش هیل، پس از کناره‌گیری «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور و حمایت وی از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور به طور فزاینده‌ای در بیشتر نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است و محبوبیت فزاینده وی، به «چالشی عظیم» برای کارزار انتخاباتی ترامپ تبدیل شده است، به طوریکه با ورود هریس به رقابت‌ها در ماه ژوئیه، برخلاف بایدن، وی به رقیب سرسخت ترامپ در ایالت‌هایی همچون «نوادا» و «جورجیا» تبدیل شده و پیشتازی گسترده ترامپ در این ایالت‌ها را از بین برده است.

 

نشریه هیل همچنین در گزارش خود نوشت که هریس و ترامپ در ۴ ایالت «کمربند آفتاب» (جنوبی‌ترین ایالت‌های آمریکا) در شرایطی برابر قرار گرفته‌اند.

 

این نشریه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود دوباره تاکید کرد و نوشت: «به طور پیوسته، هریس در نظرسنجی‌های ملی پیروز شده است و انتظار می‌رود پس از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در هفته جاری، حمایت حزب دموکرات از وی بیشتر و شرایط رقابت با ترامپ هموارتر شود.

 

هیل همچنین با بررسی ۳ نظرسنجی دیگر برگزار شده توسط نیویورک تایمز و کالج سینا در ماه اخیر نوشت که «هریس درحال کاهش اختلافات خود با ترامپ است، به طوریکه در ایالت‌های “کمربند زنگار” (منطقه‌ای که بخش بالایی شمال شرق ایالات متحده آمریکا، دریاچه‌های بزرگ و ایالت‌های غرب میانه آمریکا را پوشش می‌دهد) وی با اختلافی ۴ درصدی از ترامپ جلوتر است و این درحالی است که در ۱۰ اوت، یک نظرسنجی برگزار شده توسط همین دو موسسه از پیشتازی ۳ درصدی ترامپ خبر داده بود.»

 

این نشریه وابسته به کنگره آمریکا نوشت که در مقایسه با بایدن، حزب دموکرات به حضور هریس در رقابت‌ها خوشبین‌تر و هیجان‌زده‌تر هستند.

 

هیل در آخر با بررسی بیش از ۱۰۰ نظرسنجی در سطح ملی نوشت که با وجود پیشتازی هریس در نظرسنجی‌های اخیر، ترامپ با اختلافی ۱.۸ درصدی در سطح ملی پیشتاز است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا