اخبار روز

رفع خستگی و بیماری با حمام خانگی پا

لازم است حمام درمانی یا ماساژ برای یافتن راهی برای درمان مشکلات سلامتی خود با اجتناب از خیس کردن پاها (غوطه ور کردن پاها در آب) تا حد امکان ارزان، با استفاده از ابزارهایی که در هر فروشگاهی به راحتی پیدا می شوند، به یک متخصص مراجعه کنید. می توان این محلول ها را بهبود بخشید، گردش خون را بهبود بخشید، به درمان برخی از بیماری ها کمک کرد و تأثیر قدرتمندی بر ذهن و بدن دارد.

به گزارش نمناک، یکی یکی از مزایای خوب این روش این است که با مرطوب کردن پاها می توانید توانایی تمرکز خود را افزایش دهید که بسیار مفید است و خطر سوختگی یا خشک شدن پاها در اثر مواد افزودنی شیمیایی را کاهش می دهد.

1. حمام پا برای از بین بردن تورم و ادم:

دمای مختلف آب باعث افزایش گردش خون در پاها می شود. با این حال، مطمئن شوید که آبی که استفاده می کنید خیلی داغ نباشد.

دو سطل بردارید و نیمی از سطل اول را با آب گرم و نیمی از سطل دوم را با آب سرد پر کنید و پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید و سپس آنها را به مدت 10 تا 12 دقیقه دیگر در یک سطل قرار دهید آب سرد اضافه کنید. و 5 دقیقه دیگر پای خود را در آن بگذارید.

2. حمام پا در مرکبات معطر برای مبارزه با بوی نامطبوع پا:

این پاک کننده و ضد عفونی نه تنها با بوی بد و تعریق مقابله می کند، بلکه راه بسیار خوبی برای تسکین پا درد است. یک لیمو، عصاره لیمو و الف نارنجی (که کاملا بریده شده اند) با آب گرم برای ضدعفونی و شستن پاها و سپس با چهار قطره روغن نعناع چهار قطره روغن درخت چای و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین این ترکیبات را با هم ترکیب کنید و پاهای خود را به مدت نیم ساعت در آنها خیس کنید.

3. حمام پا اکالیپتوس برای کاهش استرس:

مدت زیادی از اتمام این حمام درمانی نمی گذرد و خواهید دید که آرام تر و آرام تر می شوید. برای شستن پاها، مقداری نمک تسکین دهنده سولفات را به یک سطل آب گرم اضافه کنید، سپس ده تا دوازده قطره روغن اکالیپتوس به آن اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه در این مخلوط خیس کنید.

4. حمام پا گیاهی برای بهبود و رفع خستگی پس از یک روز کاری طولانی:

این روش خانگی تاثیر مثبتی بر عملکرد بدن به خصوص بعد از ساعت ها نشستن دارد قدم زدن آن کمک می کند. با وجود تمام مزایای این روش، پوست سالم تری خواهید داشت و از شر مسمومیت ها و بیماری ها خلاص خواهید شد. علاوه بر این، گیاه معطر روحیه شما را روشن می کند و به طور کلی به شما کمک می کند تا آرام و آرام شوید.

نمناک سلامت توصیه می کند پاهای خود را با آب گرم بشویید و سپس دو قاشق غذاخوری نمک دریا یا سولفات و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بشویید. روغن زیتون و هر گیاه معطر یا رزماری هر چقدر که دوست دارید آن را تازه اضافه کنید و همچنین می توانید این گیاه را در پارچه ای ببندید تا لباس هایتان تمیز بماند.

5. حمام پا با اسطوخودوس برای تسکین درد عضلانی:

اسطوخودوس به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته می شود و این نوع شستشو درد مفاصل را تسکین می دهد و درد عضلانی را تسکین می دهد و رایحه مطبوع آن شما را آرام می کند.

برای شستشو با اسطوخودوس، نصف فنجان نمک سولفات، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و شش قطره روغن اسطوخودوس را با هم ترکیب کنید و پاهای خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در آن خیس کنید.

6. ضدعفونی با آب لیمو برای درمان زردی ناخن ها:

در حالی که این شستشوی با طراوت می تواند به خودی خود لکه های زرد را از روی ناخن ها پاک کند، جالب و ارزشمند است که بدانید لیمو ترش در درمان چنین مشکلاتی نیز مفید است. برای ضدعفونی و شستن، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید و انگشتان پا را در آن بچسبانید.

7. حمام پا در نمک سولفات برای کاهش التهاب:

نمک سولفات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر درد و التهاب داشته باشد. این نوع حمام پا راه حل بسیار خوبی برای آرامش و افزایش تمرکز است.

2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک را به آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در محلول قرار دهید.

نمک می تواند پوست را خشک کند، بنابراین مهم است که بعد از این مراحل پاهای خود را به خوبی مرطوب نگه دارید.

8. حمام پا با جوش شیرین برای خشک کردن پوست:

اگر می خواهید پوست مرده پای خود را پاک کنید؛ یک ماده ضد عفونی کننده و شستشو با آب داغ و جوش شیرین ممکن است آخرین راه حل باشد. اگرچه این روش برای همه کار نمی کند، اما جوش شیرین حتی می تواند پوست شما را خشک کند و به افرادی که پوست حساس یا حساس دارند آسیب برساند. آلرژی بهتر است از این نوع حمام درمانی خودداری کنید.

برای شستشو و ضد عفونی کردن، 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آن قرار دهید. پس از این مراحل به مرطوب کردن کامل نیاز است.

9. حمام پا با سرکه برای رفع خستگی:

سرکه سیب ورم پاها و مچ پاها را به سرعت درمان می کند و می تواند خشکی را درمان کند ترک این ضد عفونی همچنین می تواند به کاهش بوی نامطبوع پا کمک کند و سرکه دارای خواص ضد قارچی است. بنابراین افراد مبتلا به قارچ ناخن پا نیز باید این ماده را امتحان کنند.

برای این نوع شستشو از آب خنک برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده کنید، به مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید. می توانید از روغن های مخصوص برای خوشبو کردن خوشبو استفاده کنید. برای رفع بو از سرکه استفاده کنید.

10. اعمال خیار عدم شستشو برای کاهش خشکی:

این درمان خانگی برای پاهای ترک خورده و خشک به خوبی جواب می دهد، اما خیار می تواند هنگام شستن و ضد عفونی کردن نیز شاداب شود. یک خیار را به لایه های نازک برش دهید، روی پاهای خود بمالید و با باند بپوشانید (پس از 20-30 دقیقه آن را بردارید) یا فقط آب خیار آن را بردارید و به آب شستشوی پا اضافه کنید. هر دو روش به نتایج یکسانی منجر می شوند.

اگرچه حمام پا در بسیاری از موارد می تواند به خوبی کار کند، اما یادآوری این نکته ضروری است که این روش ها را نمی توان به عنوان زیرمجموعه ای از داروها و علاوه بر این، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، آلرژی، دیابتمشکلات قلبی،کم خونی و مشکلات دیگر از این قبیل، بهتر است قبل از اقدام به حمام پا با پزشک مشورت کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا