اخبار روز

رفح در حال سوختن است

آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح در 18 اردیبهشت ماه به آتش زدن مجازی کل نوار غزه و بسته شدن گذرگاه رفح، مسیر اصلی ارسال کمک های بشردوستانه به این نوار منجر شد. علاوه بر بمباران گسترده مناطق مسکونی، کمبود مواد غذایی و سوخت در حال حاضر تاثیر خود را گذاشته است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار آتش بس در غزه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح در 18 اردیبهشت ماه به آتش زدن مجازی کل نوار غزه و بسته شدن گذرگاه رفح، مسیر اصلی ارسال کمک های بشردوستانه به این نوار منجر شد. علاوه بر بمباران گسترده مناطق مسکونی، کمبود مواد غذایی و سوخت در حال حاضر تاثیر خود را گذاشته است.

به گزارش الجزیره، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای خواستار آتش بس فوری در غزه شد و هشدار داد که توانایی این سازمان برای ارائه خدمات به جمعیت گرسنه غزه به سرعت در حال کاهش است.

در این بیانیه آمده است: فلسطینی ها و کودکان آواره در رفح و سراسر نوار غزه به شدت خسته و از شرایط موجود به تنگ آمده اند. با هر ساعت و هر روز توانایی ما برای توزیع غذا در حال کاهش است.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: رفح در حال سوختن است. اکنون برای نجات جان غیرنظامیان به آتش بس فوری در این منطقه نیاز داریم.

این بیانیه پس از آن است که تانک های رژیم صهیونیستی هم اکنون به مرکز رفح رسیده و اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه به طور مداوم از تل آویو بمباران می شود.

آنروا درباره شرایط اسفناک رفح و کمبود شدید بهداشت و مواد غذایی در غزه بیانیه ای صادر کرد. بیش از یک میلیون پناهجو که به رفح پناه برده اند، اکنون برای چندمین بار به دلیل عملیات نظامی رژیم اسرائیل مجبور به یافتن مسکن جدید شده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا